A szakmai találkozók 8 régióban, a következő városokban zajlottak: Egerben, Poroszlón és Debrecenben Horváth Gergely az MT Zrt. vezérigazgatója tartott előadást a megjelent szakmabelieknek.
Egerben Hidvéginé Molnár Judit az MT Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) vezetője, Poroszlón Molnár Anita a Tisza-tavi RMI igazgatója, Debrecenben pedig Katona Ilona az Észak-Alföldi RMI vezetője csatlakozott a vezérigazgatóhoz és tájékoztatta a megjelent érdeklődőket a konkrét regionális tervekről. Zalaegerszegen, Siófokon és Székesfehérvárott Maráczi Gábor az MT Zrt. stratégiai és marketingigazgatója vezette a konzultációkat.
Az MT Zrt. regionális igazgatóságai közül, Zalaegerszegen Tama István a Nyugat-Dunántúli RMI vezetője, Siófokon Benkő Krisztina a Balatoni RMI vezetője, Székesfehérváron pedig Bodrogai László a Közép-Dunántúli RMI vezetője tartotta a régiós prezentációt.
Pécsett és Szegeden Mártonné Máthé Kinga az MT Zrt. belföldi igazgatója adott tájékoztatást a jövő évi marketingtevékenység főbb irányvonalairól. Pécsen Hegyi Zsuzsa a Dél-Dunántúli RMI igazgatója, Szegeden pedig Gulyás Péter a Dél-Alföldi RMI igazgatója beszélt a régió konkrét terveiről.
Az előadásokat valamennyi helyszínen workshopok kísérték az RMI igazgatók vezetésével, remek alkalmat biztosítva a négyszemközti megbeszélésekre.
A prezentációkban elsősorban a belföldi marketingkommunikációs tevékenységre és a hazai turisztikai szolgáltatók csatlakozási lehetőségeire helyezték a hangsúlyt. Kiemelték, hogy továbbra is stratégiai cél Magyarország mint turisztikai márka külföldön történő bevezetése és belföldi (újra)bevezetése, közös kommunikációs keretrendszer alatt.
A társaság belföldi lakossági kommunikációja a tervek szerint jövőre is három szinten zajlik majd:
- Az image-kommunikáció, az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni a lakossággal. A hazai termék- és régiós aktivitást is keretbe foglalja majd a külpiacokon folytatottnak megfelelő image-kommunikáció, mely ugyanazt az összetett Magyarország-márkát hívatott megismertetni és felépíteni itthon is, mint külföldön.
- Az országos stratégiai termékkampányok célja a belföldi turizmus ösztönzése. Tervezésükkor meghatározó, hogy az egyes turisztikai termékek az év mely időszakában képesek a legtöbb turista mobilizálására.
- A Regionális termékkampányok célja a szolgáltatói ajánlatok népszerűsítése. Az időzített termékkampányok alatt futnak a szolgáltatói ajánlat-csomagokat közvetítő regionális kampányok, szintén szezonalitás alapú időzítéssel. A regionális kampányok feladata az országos kampányok hatására belföldi utazásához információt kereső turista, jellemzően helyi ajánlatokkal (például szálláslehetőségek, programok, szolgáltatások) való ellátása.
Az MT Zrt. 2013-ban az utazás mint élmény és mint az utazáskor elérni kívánt életérzés, hangulat köré kívánja csoportosítani azokat a turisztikai termékeket, amelyek belföldön valós utazási motivációt jelentenek. 4 évszakban 4 hangulatot sugallva tervezik összefűzni a nagyközönség számára a turisztikai termékeket és azokat a régiókat, amelyekben az adott termék domináns. Január-február hónapokban „Harmónia” hívószóval az egészségturizmus szerelmeseit vagy az erre a hangulatra vágyó utazókat invitálják az észak-alföldi, a dél-alföldi és a nyugat-dunántúli régióba. A tavaszi időszakban, a tervek szerint az aktív turizmus áll a kommunikáció középpontjában az „Ébredés” köré csoportosítva a Balaton, Észak-Magyarország és a Tisza-tó természetjáró, kerékpáros, lovas, vízi-, horgász-, és kemping-ajánlatait.
A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé, „Zsongás”-ra inspirálják és konkrét utazási csomagokkal érik el a budapest-közép-dunavidéki, a balatoni és a közép-dunántúli nyaralásra vágyókat. Ősszel a bor és a gasztronómia áll az üzenetek élén, „ Derű”-s hangulatot árasztó ajánlatokkal népszerűsítik majd a dél-dunántúli, a nyugat-dunántúli és az észak-magyarországi régiókat. Azokban a régiókban, amelyeket az adott évszakban nem kezelnek kiemelten, e-marketing eszközökkel bármely más turisztikai terméket is népszerűsíthetnek, kiszolgálva a klasszikus belföldi termékeken túl érdeklődő kisebb szegmenseket.
2013-ban, a klasszikus médiacsatornák szerepe átalakul. A nemzeti turisztikai marketingszervezet elsődleges marketingkommunikációs felülete a 2012-ben megújuló portálja lesz. Készülnek mobil applikációk is, valamennyi régióra és termékre, valamint az országos mobil oldalakat alkalmassá teszik a már létező, helyi mobil applikációk integrálására is. Az elkövetkezendő években a társaság kommunikációs aktivitása egyre nagyobb hányadát az online eszközökre helyezi át. További kommunikációs eszközök: belföldi és külföldi kiállítások; belföldi kitelepülések különböző fesztiválokra, nagyrendezvényekre; nyomtatott és online kiadványok; média-megjelenések (közterületi, nyomtatott, elektronikus, stb.)
A készülő terv szerint, belföldön az egészségturizmus, a bor és gasztronómia, a kultúra (fesztiválok), a vízparti turizmus, az aktív és ökoturizmus tartozik majd a kiemelt turisztikai termékek közé. Külföldön: Budapest, Balaton, egészségturizmus, hivatásturizmus (MICE), fesztiválok és a nagyrendezvények.
A szakmai együttműködés további kiemelt területei 2013-ban is:
A Tourinform és a TDM koordináció, a Magyar Turizmus Minőségi Díj, a Virágos Magyarországért verseny, az EDEN (Kiváló Európai Desztinációk) projekt, Az év ökoturisztikai létesítménye, a V4 együttműködés, a Légi Marketing együttműködés, továbbá a Contact Center működtetése és a Kutatási tevékenység folytatása.
A Magyar Turizmus Zrt. eredményesnek tartja a szakmai napot, amelynek során az érdeklődőknek lehetőségük nyílt megismerni a következő évi marketingtevékenységre vonatkozó központi és regionális terveket, továbbá véleményükkel, javaslataikkal közvetlenül is hozzájárulhattak egy olyan marketingterv kidolgozásához, amely számos csatlakozási lehetőséget kínál az országban működő turisztikai szolgáltatók számára.
A 2013. évi végleges turisztikai marketingtervet 2012. november végén mutatja be hivatalosan a Magyar Turizmus Zrt.