A Műemlékvédelmi Világnap hónapjában, a magyarországi örökségvédelem működésének 140. évfordulója alkalmából rendezett ünnepi programon Koncz Zoltán, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese, Bodolayné Bakk Ilona, a MÁV Zrt. ingatlangazdálkodási csoportvezetője és Gödöllő Város Önkormányzata nevében Gaálné dr. Merva Mária, a Gödöllői Városi Múzeum igazgatója vette át az ICOMOS-díjat. Az elismerést a gödöllői Királyi Váró tudományos kutatáson, szakszerű műemléki tervezésen alapuló, mind a kivitelezés, mind pedig a képzőművészeti restaurálás vonatkozásában magas színvonalon megvalósított példaértékű helyreállítási munkáiért ítélte meg a zsűri. A díjátadásra az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottsága valamint a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal nyílt napján került sor az Országház Felsőházi Termében.
A nemzeti vasúttársaság az országban egyedülálló módon immár másodszor részesült az ICOMOS-díjban, amelyet 2008-ban a zsűri a szegedi vasútállomás felvételi épületének példaértékű műemléki rekonstrukciójáért és modernizálásáért ítélt oda.
A MÁV Zrt. szombathelyi Pályavasúti Területi Központ vezetője is elismerésben részesült a műemléki világnaphoz kapcsolódó rendezvényen. Réthelyi Miklós, nemzeti erőforrás miniszter műemlékvédelemért Forster Gyula-emlékérmet adományozott Csilléry Bélának, a vasúti műemlékek fenntartásában, működtetésében és eredeti jellegük megőrzésében betöltött jelentős szerepéért.
Az I. világháborút követően kormányzói váróként funkcionált az épület, amely a II. világháború végén kiégett. A háború súlyos pusztításait eltüntetni hivatott, 1960-as rekonstrukció során az utasforgalom számára alakították át a várót, ekkor kapta a csonkolt tetőformát és a korabeli kialakítást megváltoztató külső- és belső elrendezést. A kiégett impozáns, koronaszerű louvre tető helyére alacsony hajlásszögű palával borított tetőszerkezet került, amely a megjelenésre kedvezőtlenül hatott. Így szükségessé vált – az 1985-ben műemlék jellegű épületté nyilvánított – Királyi Váró külső építészeti megjelenésének rekonstruálása a 2011-es felújítás során.
Ekkor visszaépítették a kupolás tetőszerkezetet, a kovácsoltvas oszlopokon álló perontetőt, és felújították a város felől található kocsifelhajtót, továbbá az előtte fekvő területet és a kerti ágyásokat. Az épületben új funkciókat helyeztek el, a valamikori királyi, királynéi és hercegi várók helyén közlekedés- és helytörténeti kiállítás látható, valamint idegenforgalmi irodát és hangulatos kávézót alakítottak ki. A királyi váró – a korabeli képeslapok és fotók alapján rekonstruálhatóan – zöld, a királynéi sárga, a hercegi bordó enteriőrt kapott.
A korábbi szakszerűtlen helyreállítás nyomait, az elhibázott javításokat, pótlásokat a munkálatok során teljes körű eredeti állapotában újították fel, így a dualizmus kori pompájában tekinthetik meg az érdeklődők az impozáns várót.