A MUISZ szükségesnek tartja és támogatja az utasok objektív tájékoztatását az őket megillető jogokról, az utazással kapcsolatos tudnivalókról, gyakorlati teendőkről. A Szövetség is elkövet mindent annak érdekében, hogy az utasok is ismerjék jogaikat - áll a Turizmus Online-nak eljuttatott közleményben.
„Sajnálattal kell azonban megállapítanunk, hogy az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület közleményében mellőzi a nélkülözhetetlen objektivitást, és bizalmatlanságot kelt az utasokban, az utazási vállalkozókkal szemben. Azt a benyomást kelti, hogy gyakorlat, az irodák nem azt a szállást, vagy egyéb szolgáltatást nyújtják, amiben, az utazási szerződésben megállapodtak, vagy amit a prospektusuk tartalmaz, továbbá alacsony árakkal könnyen becsődölhetnek, amely több ezer utast érinthet hátrányosan. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület állításaival szemben az utazásszervező és utazásközvetítő irodák túlnyomó többsége az utasok korrekt partnerei és a legnagyobb gondossággal megtesznek mindent annak érdekében, hogy az utasok zavartalan tölthessék szabadságukat. Ez egyébként természetszerűen alapvető üzleti érdekük is. Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület közleménye néhány nem jellemző tény általánosításával alkalmas arra, hogy bizalmatlanságot keltsen, rontva ezzel a tisztességesen dolgozó utazási vállalkozások hitelét. Ezért a közleményben foglaltakat határozottan visszautasítjuk” - olvasható.
A MUISZ kéri az utasokat, hogy ezentúl is forduljanak a legnagyobb bizalommal a MUISZ tag utazási irodákhoz, melyek lelkiismeretes munkájában változatlanul megbízhatnak. „Esetleges problémák esetén jól kiépített jogi garanciák védik érdekeiket a vagyoni biztosíték, pedig még abban a rendkívüli esetben is, ha egy-egy iroda fizetésképtelenné válhat, biztosítja zavartalan haza utazásukat és teljes kártalanításukat” - így a közlemény.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, az OFE közleményében, a szezon közeledtére illetve tavalyi tapasztalatokra hivatkozva körültekintésre int az utazási iroda kiválasztásakor. Ahogy fogalmaznak: „mindenképpen résen kell lenni akkor is, ha olyan szállást vagy szolgáltatást akarnak ránk tukmálni a helyszínen, ami más, mint amiben a szerződéskötéskor megállapodtunk. A válságra tekintettel persze mindenki igyekszik minél gazdaságosabban megoldani a nyaralást, ám arra is vigyázzunk, hogy ne irreálisan alacsony árakkal dolgozó irodával utazzunk – ezek ugyanis könnyen becsődölhetnek”.