Nemcsak eladnak, szakértőket képeznek

A hazai utazási irodák elsősorban nem egymás versenytársai, a legkomolyabb veszélyt a globális internetes foglalási rendszerek jelentik számukra – hangzott el az Amadeus GDS rendezvényén.

Az idén 25. születésnapját ünneplő Amadeus GDS magyarországi irodája üzleti reggelire hívta utazási irodai partnereit. A rendezvényen Horváth Ákos ügyvezető igazgató bejelentette, hogy a jövőben negyedévente szeretnék újdonságaikat, aktualitásaikat hasonló formában bemutatni ügyfeleiknek.

A Buddha Bar Hotel finomságait kóstolgatva a társaság számos új fejlesztéséről lehetett hallani. Megtudtuk, hogy az Amadeus a repülőjegyeken túl a szálloda-, bérautó- és túrafoglalások terén is igyekszik ügyfélbarát megoldásokat kínálni az utazási irodáknak.

Az immár két verzióban is elérhető Bistro Portal például a túraszervezők ajánlatait teszi összehasonlíthatóvá és azonnal foglalhatóvá, így könnyen kiválaszthatók a legjobb ár/érték arányú ajánlatok. Mindezt ráadásul ugyanazon a grafikus felületen kínálják. A keresés is felhasználóbarát, lehet egyszerre 7 és 10-napos turnusokra is keresni. A szállodákról valós utasértékeléseket is olvashatunk, sőt fotókat és videókat is integrál az oldal.

Lehet csak szállodát is foglalni és az összes szobatípus is megjelenik egyszerre a kínálatban. A telt házas szállodák napi frissítéssel piros mezőben jelennek meg. Az oldal a szállás kiválasztása után automatikus bérautó- és városnéző ajánlatot is kínál. A Bistro II-es verziója 4 plusz funkcióval rendelkezik.

Hallhattunk az Amadeus szállodai megoldásairól is, a Bistro Portal mellett további három programot kínálnak ügyfeleiknek. Az Amadeus Hotel Classic kényelmes foglalást tesz lehetővé grafikus felületeken, képekkel, utólagos fizetéssel, az oldalon már nincs szükség a „régi motorosok” hosszú inputjaira. Az Amadeus Hotel Multisource külső szállodai tartalmakat (DoTW és Transhotel, illetve HRS) integrál egyetlen felületen, míg a Content Inn by Amadeus az összes konszolidátor ajánlatát tartalmazza.

Végül szó esett a magyarországi iroda tavalyi kezdeményezéséről, a Travel Expert programról, amely nem egy új termék, hanem egy minősítési rendszer. A projekt célja az irodai adminisztráció megkönnyítése, a kreativitás és ehhez kapcsolódva az eladás volumenének növelése.

Az Amadeus munkatársai szerint ez az a szükséges plusz, melynek révén az irodák képesek lesznek felvenni a versenyt a globális internetes utazási cégekkel.

A programba már belépett az OTP Travel, a Tensi és az American Service Travel, míg a Weco munkatársainak képzése most folyik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.