Az ország minden részéből érkezett kutatók, gyakorlati szakemberek részvételével zajló szakmai tanácskozás az Összefogás Veszprém turizmusáért Európai Uniós pályázat támogatásával jött létre a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. szervezésében.
Mint a program házigazdája, dr. Lőrincz Katalin elmondta, a tematika összeállításával, az előadások, kerekasztal beszélgetések, szekcióülések időrendjének kialakításával is arra törekedtek, hogy a résztvevők a lehető legtöbb gyakorlati tudást gyűjthessék össze.
A konferenciát köszöntő Porga Gyula veszprémi polgármester szerint egy település lehetőségeit keményen meghatározza, hogy milyen markáns arculatot tud kialakítani magáról. Szerinte legtöbb város vezetője mára felismerte ezt, Veszprém is közéjük tartozik. Gondot okoz, hogy ma nincsenek Magyarországon városmarketingre szakosodó cégek. Ezt a piac szűkösségével magyarázzák.
Az arculat alapvető kérdés a turizmusnál is, ami egyértelműen egyik húzóágazat Veszprémben. A meglévő lehetőségek, adottságok kihasználását megfelelő szervezet létrehozásával segítik. A modell megfelelőségét az elmúlt időszak bizonyította, a következő lépés a tartalommal való feltöltés.
A konferencia első részében Mányai Csaba stratégiai tanácsadó az arculatépítés 21. századi eszközeiről és a várható eredményekről, dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének igazgatója a turizmus szolgálatába állított városmarketing lehetőségeiről beszélt, dr. Raffay Ágnes, a Pannon Egyetem docense pedig egy a gyakorlatban is lefolytatott veszprémi vendégkör elemzés, imázs kutatás tapasztalatairól számolt be.
Délután moderált kerekasztal beszélgetésekkel és szekcióülésekkel folytatták a programot Mányai Csaba, Heiszler Zoltán arculattervező, designer, Lőrinc Katalin valamint a Pannon Egyetem két tanárának, Formádi Katalin egyetemi adjunktus és prof. Alan Clark vezetésével.
Pénteken a várossal és a konkrét veszprémi turisztikai fejlesztésekkel ismerkedhetnek a konferencia résztvevői.