Nőtt a Danubius Hotels Nyrt. árbevétele

A Danubius Hotels csoport negyedik negyedévi árbevétele 11 százalékkal 10,7 milliárd forint fölé, éves bevétele pedig 2 százalékkal 44 milliárd forintra nőtt, miközben a negyedéves adózás előtti vesztesége 52 százalékkal 2,3 milliárd forintra, az éves 145 százalékkal 2,34 milliárdra nőtt - közölte nem auditált, konszolidált, az IFRS, Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok szerint összeállított jelentését a csoport szerdán a BÉT honlapján.

Az euróban kimutatott bevétel tavaly 1 százalékkal bővült, a magyar piac különösen a negyedik negyedévben teljesített jól, a cseh és román piac egész éves felfutása mellett. A csoportszintű foglaltság 60,7 százalékra emelkedett a megelőző évi 60 százalékról.
    

A negyedik negyedévben az EBITDA (183 millió forint) és az üzemi eredmény is javult, főleg a forint gyengülése miatt.  
    

A magyarországi szegmens bevétele tavaly 25,3 milliárd forint volt, 1 százalékkal javult, a szállodák foglaltsága 1,1 százalékponttal 58,3 százalékra nőtt, de az átlagos szobaár 3 százalékkal csökkent. Az egyszeri létszámleépítés költségének ellenére az üzemelési veszteség éves szinten 26 millió forinttal 528 millióra mérséklődött, a többi költségnél elért megtakarításnak köszönhetően. Az adózás előtti éves veszteség 3,1 milliárd forint fölé emelkedett az egy évvel korábbi 1,8 milliárdról.
    

A cseh szállodák hozzájárulása jelentős, 10 százalékos bevétel növekedés volt 2011-ben. A 622 millió forintos működési nyereség 8 százalékkal nőtt. A bevételnövekedés fele a forintnál átlagosan 4 százalékkal erősebb korona árfolyamhatásának tulajdonítható, amelynek egyben, forintban kifejezve, költségnövelő hatása is volt.
    

A szlovák szegmens működési bevétele kis mértékben emelkedett, 9 milliárd forintra, a románé 11 százalékkal bővült, 1,6 milliárd forintot tett ki, a működési eredmény 260 millió forint lett az előző év hasonló időszaki 203 millió forint után.
    

A pénzügyi tevékenység vesztesége 2011-ben 2,8 milliárd forint volt, a megelőző évi 1,3 milliárd forintos veszteség után, amit főleg a nem realizált árfolyamkülönbségekkel magyaráz a társaság. 2011-ben 1,9 milliárd forint árfolyamveszteség (többsége nem realizált) keletkezett a pénzügyi eszközök és kötelezettségek átértékelésével, míg ez az összeg 2010-ben 500 millió forint.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.