A Whitbread csoport kezében lévő lánc a 22%-os teljes növekedés mellett 24%-kal 592 millió fontra növelte franchise hálózatán kívüli üzleteinek forgalmát. A cég hazájában, az Egyesült Királyságban jelentős fölényt szerzett a Starbucks-szal szemben, miután az amerikai lánc reputációja egy adófizetési botrány kapcsán megingott. Kiderült ugyanis, hogy a kávézó-óriás minimális mértékű társasági adót fizetett az elmúlt 14 év során- ezt a sötét foltot pedig már utólagos, "önkéntes" 20 millió font értékű adóbefizetéssel sem tudta lemosni.
A Costa márciusig 320 millió darab kávét és egyéb italt adott el- piaci részesedése 10%-ről 11%-ra nőtt. A cég 2016-ra 1900 egységet és mintegy 2500 Costa Express automatát kíván majd működtetni. Jelenleg hazáján kívül 1600 üzletet működtet globálisan - köztük 500-at Kínában, ahol a csoport vegyesvállalata ádáz versenyt vív a Starbucks-szal.
Forrás: Marketinginfo.hu
Forrás: Franchiseportál