A „Budapesti Margit híd és kapcsolódó közlekedési rendszer” nevet viselő projekt keretében a főváros egyik legforgalmasabb hídját teljesen átépítik, a meglévő műemlékeket felújítják, a megrongálódott vagy megsemmisült műemléki elemeket helyreállítják. A margitszigeti villamos megállóhelyeket kiszélesítik és korláttal látják el őket. A rekonstrukció keretében felújítják a hídon átvezető víz-, gáz- és termálvezetékeket is. A híd a felújítás során díszvilágítást kap.
A munkák ideje alatt a világ egyik legtöbb utasát szállító villamos, a 4-6-os mindvégig közlekedik majd. A híd felújítását az ezredforduló óta tervezte a Fővárosi Önkormányzat. A rendkívül forgalmas dunai átkelő lezárásával azonban meg kellett várni a Megyeri híd átadását és a Szabadság híd felújítását is. Így a Fővárosi Közgyűlés 2007-ben döntött arról, hogy a Margit-híd rekonstrukcióját 2009-nen kezdik el. A folyamatban lévő kivitelezői közbeszerzés lezárulta után, augusztusban elkezdődhet az ideiglenes villamosvágányok kiépítése, és ezzel együtt a híd lezárása az autósforgalom elől. Várhatóan még a lezárás előtt, július 20-án megindulhatnak a forgalmat nem zavaró munkálatok. Augusztusban az északi hídfélen indul el a híd lezárásával járó munka, amelyet 2010 márciusától a déli hídfél rekonstrukciója követ.
A forgalom újraindításának tervezett időpontja 2010. augusztus vége.
A felújítás legfontosabb elemei:
Műszaki tartalom:
· a mederhíd pályalemezének kicserélése ortotrop lemezre, szigeteléssel, burkolattal,
· a mederhíd északi oldalának szélesítése, új, külön kerékpáros sáv kialakítása,
· a mederhídon új merevítő rácsozás megépítése,
· a budai és a pesti oldalon a parti pillérek szélesítése, támfalak építése, aluljárók meghosszabbítása,
· a villamos-pálya átépítése, középoszlopos felsővezeték-tartó oszlopsorral,
· a szárnyhíd pályalemezének kicserélése ortotrop lemezre, szigeteléssel, burkolattal,
· teljes korrózióvédelem mindkét hídon,
· a középpillér átépítése, gyalogos aluljáró megszüntetésével,
· a szigeti kapcsolatnál kialakított ívek bővítése és szélesítése,
· budai és a pesti lehajtó-sávok meghosszabbítása,
· villamosvágányok tengelytávolságának növelése,
· margitszigeti villamos-megállóhely peronjainak kiszélesítése, korláttal való védelme (itt jelzőlámpás gyalogátkelő létesül),
· a híd építészeti rekonstrukciója a korabeli állapot helyreállításával,
· mindkét hídon a közművek többségének átépítése. Ezek közül a víz- és a gázvezeték kiváltása, korrózióvédelme a közműszolgáltató beruházásában történik, de a híd felújításával értelemszerűen össze kell hangolni.
Műemléki rekonstrukció:
· a pillérek szobrainak restaurálása és a hiányzó III-as pillérszobor rekonstrukciója, ·
a közép pillér homlokzatának teljes megújítása,
· a parti pillérek teljes rekonstrukciója,
· a parti pálya szakaszok kváderkővel való burkolása,
· a margitszigeti két vámház rekonstrukciója,
· az aluljárók Zsolnay csempével való burkolása,
· korhű kandeláberek és a villamos felsővezetéket tartó oszlopok rekonstrukciója,
· az eredetivel azonos (a szárnyhídon meglévő) korlátok és a korlát alatti lévő díszpárkány felújítása.