Nyerő selfie a győztes hoteles csapatról

Január 23-án este a Corinthia Hotel Budapest Báltermében tartották a hazai szállodások immár második alkalommal kiírt pályázata, az Év Szállodája 2014 díjkiosztó ünnepségét közel kétszáz vendég részvételével. Három-, négy- és ötcsillagos kategóriában hirdettek győzteseket, emellett a szakmai zsűri különdíjakat is kiosztott, amelyeket a házak kiváló üzemeltetéséért és innovációjáért ítéltek oda. Interjúink a győztes szállodák képviselőivel készültek.

HÁROMCSILLAGOSOK: BO18 HOTEL***SUPERIOR

Szabó Ákos, a BoHotels t ulajdonos/ igazgatója:

– Erős volt a kategóriánk mezőnye, leg­jobban az Ibisektől tartottam. Nem is számítottam rá, hogy minket hoznak ki győztesnek, csupán eljöttünk ünne­pelni, együtt lenni a többiekkel, hiszen olyan ritkán van erre módunk az egész éves kemény munka során. Nagyon örülünk a kitüntetésnek, de annak még jobban, hogy a vendégeink is díjazzák a munkánkat: átlagban 92 százalékos az éves töltöttségünk. Sok a visszatérő vendégünk, mindenhonnét érkeznek hozzánk. A svédek különösen szeret­nek bennünket, mert a Bo név miatt azt hiszik, svéd kapcsolatunk van, pedig ez csupán a testvérem, Balázs és az én ne­vem vége, a 18 meg a házszámot jelenti a „nyócker” egyik utcájában. Tavasszal nyitjuk meg a Bo33-at: az új ház a 33. szám alatti épületben nyílik majd meg.

NÉGYCSILLAGOS FŐVÁROSIAK: MAMAISON HOTEL ANDRÁSSY BUDAPEST

Nagy-Szász István szállodaigazgató:

– Nálunk az egész csapat nyert, ebben rej­lik az erőnk. Ezért is készítettünk selfie-t magunkról a díjkiosztón: hogy akik most nem lehettek itt, velünk örülhessenek. Titkunk, hogy a kulcspozíciókba erős emberek kerültek, köszönhetően annak, hogy a ház tulajdonosa tudja, a sikerhez vezető útnál ez meghatározó. Szeretik a vendégeink, hogy a szobáink mérete lenyűgöző, a recepciónk kicsi és otthonos, és a hozzánk szervesen tartozó étterem, a La Perle Noire nem egy üresen tátongó, halott tér, hanem vendégekkel, élettel teli, különleges gasztronómiát kínáló élmény, amely a fővárosiak egy kedvenc helye is.

NÉGYCSILLAGOS VIDÉKIEK: HOTEL EURÓPA FIT****SUPERIOR

Könnyid László szállodaigazgató:

– Kétszáz ember csapatmunkája kapta ezt az előkelő kitüntetést, a díj számunkra az elmúlt három év alatt átgondolt kon­cepció mentén zajló felújítás elismerését is jelenti. A gyógyászati részlegünket át­alakítottuk, önálló gasztronómiai vona­lat vezettünk be, és kimondottan a fiatal vendégkör számára alakítottunk ki új szolgáltatásokat. Ritka az a tulajdonosi mentalitás, amely teret enged az újdon­ságoknak, hisz bennünk, visszaforgatja a tőkét, így folyamatosan tudunk fejlődni. A személyzet képzését, továbbképzését is megoldjuk házon belül. A tavalyi évünk sikeres volt, számos rangos nemzetközi és hazai elismerést söpörtünk be, idén pedig tizenöt éves a ház, a jubileum külön alkalom arra, hogy újabb ajánlatokkal lepjük meg a vendégeinket. Minden hét másról szól nálunk, újabb és újabb prog­ramokkal, csomagokkal rukkolunk elő.

ÖTCSILLAGOSOK: CORINTHIA HOTEL BUDAPEST

Szabó Szabolcs igazgatóhelyettes:

– Erős volt az ötcsillagosok mezőnye, én arra saccoltam, hogy két ház közül kerülhet ki a győztes: az egyik a miénk, a másik a sárvári Spirit. Öt éve dolgo­zom ebben az álomszép pesti szállodá­ban, három éve menedzseri pozícióban. A környezet, a miliő, az épület 120 éves történelme, patinája, a bálterem – amely egyértelműen a ház ékköve –, mindennap gyönyörködöm benne, mert nincs ehhez fogható. Egy szállodás életében megszo­kott, hogy két-három évente másik ház­ba kerül. De itt, a Corinthiában évek óta annyira jó a gárda, hogy szinte nincs is nálunk fluktuáció. Nem véletlenül szok­tuk az igazgatónkkal, Thomas Fischerrel emlegetni: ez az a hely, ahonnét majd nyugdíjba szeretnénk menni.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.