Még a Miniszterelnöki Hivatal (MEH) előző kreatívügynöksége, az ACG.Hey találta ki azokat a decemberben vetített TCR-szpotokat, amelyek a MEH esélyegyenlőségi kampánya keretében futottak. A hivatal azonban októberben változtatott ügynökségi megbízásán, így a gyártást már a Grey foghatta össze. (A két ügynökség közösen nyert a MEH előző tenderén, a megbízásért azonban csak a Grey indult újra.)
Egy esetleges fesztiválnevezésen így több ügynökség neve is szerepelne: reklámügynökségként a Greyt, kreatívügynökségként az ACG.Hey-t, filmgyártócégként pedig a Cinematrixot tüntetnék fel.
Eddig pozitív
Az pedig nem tűnik véletlennek, hogy az érintett cégeknek kész válasza volt a Kreatív azon kérdésére, ki és hogyan nevezhetné a munkát: a hagyományosnak számító sablonos-szájbarágós megközelítéssel szakító, ismert reklám- és játékfilm-rendezők rendezte szpotoknak eddig erősen pozitív a visszhangja a szakma és a közönség felől is.
Egyaránt lelkes hozzászólások érkeztek például a Kreatív a kampányt beharangozó cikkére és lapunk blogja, a Szívlapát 2008 végi szavazásán is. A blog szavazói az elmúlt év negyedik legjobb kampányának választották a szpotokat – három nagy költségvetésű kereskedelmi kampány mögött.
A rendezőknek is jár kredit
„A kampányt tavaszra terveztük, végül későbbre tolódott, de az alapszkripteket már megírta az ACG. Amikor október végén zöld utat kaptunk rá, akkor merült fel, hogy keressünk meg rendezőket. Egyrészt azért, mert az eredetileg tervezett büdzsét lényegesen le kellett csökkentenünk a válság miatt, és azt gondoltuk, hogy a pr-nek nagyobb szerep juthat, ha ismert rendezőket vonunk be. Másrészt a téma szempontjából is érdekes, hogy ha különböző rendezők világán keresztül láttatjuk – nem az volt a cél, hogy nagyon egységes filmeket csináljunk” – mondta a kampányról Kirsch Zsuzsa, a MEH marketingkommunikációs főigazgatója.
A négy rendező – Spáh Dávid, Herendi Gábor, Verebes Zoltán, Gigor Attila – mellett az ACG.Hey kreatívigazgatója, Tihanyi Péter is részt vett ezeken az egyeztetéseken. „A már meglevő szkriptek birtokában beszélgettünk, a rendezők ezután alakították ki a végső változatokat. Az állásinterjús szpot elég sokat egyszerűsödött: az eredeti koncepció szerint nem egyhelyszínes lett volna” – fejtette ki Kirsch Zsuzsa.
„Nagyon sokat változott az esti mese szpot is, ebbe nagyon sokat rakott bele Verebes Zoli. Gigor Attila filmjénél pedig azt kérték az érdekvédelmi szervezetek, hogy ne sztereotíp szerepben mutassuk a Down-szindrómás fiút: igenis vannak, akik képesek bizonyos irodai munkákat végezni, miközben a fiú eredetileg takarítóként szerepelt volna a történetben” – tette hozzá a MEH reklámos vezetője.
A kampány pr-ügynöksége Merlin, médiaügynöksége a Mediaedge:cia volt. A filmek készítéséről a MEH blogot is üzemeltet.