Az idei szezonban a nyaralást tervezők közel fele, 48 százaléka Nyugat-Magyarországot választja úti célnak – derül ki a NaturMed Hotel Carbona által az Ipsos Observer Magyarország adatszolgáltató adatai alapján készített országos, 1000 fős, teljes felnőtt lakosságot reprezentáló mintán végzett kutatásból. A második legnépszerűbb célpont valamelyik európai ország: a nyaralást tervezők 29 százaléka európai országba készül a nyáron. Kevesen mennek viszont más földrészekre: a nyaralók alig 4 százaléka jelezte, hogy Európán kívüli utat tervez idén.
A kutatás arra is kitért, hogy belföldi hotel választása során milyen szolgáltatások fontosak a vendégek számára. A válaszadók kívánságlistája élén a saját szabadtéri élményfürdő és termálvíz forrás szerepelt, a szolgáltatásokat választók 49, illetve 38 százaléka jelölte meg ezeket, mint fontos szempontokat.Gyerekekkel érkezők számára ugyanakkor az is lényeges, hogy a hotel az egész család számára kínáljon programlehetőségeket. Sokan gondolnak a hasukra, így a hazai és nemzetközi ételkülönlegességeket kínáló konyha szintén csalogató a vendégek számára. A kulináris élvezetek és a szórakozás mellett egyre többeknek fontos az egészségük is, így a belföldi hotelválasztás kiemelt szempontjai között szerepel, hogy a szálloda rendelkezzen sokféle egészség-megőrzési és terápiás szolgáltatással.
A reprezentatív kutatás arra is választ keresett, hogy a magyarok egy wellness- és gyógyszálloda szolgáltatási palettájából melyeket vennék igénybe legszívesebben. A sláger a „relaxáló, pihentető kezelések” (a szolgáltatást választók 69 százaléka jelölte meg) voltak. Ennél a kérdésnél is megmutatkozott az egészségtudatosság kiemelt szerepe: nyaralásuk során sokan szívesen vennének részt olyan komplex egészségprogramon, amely több területet is érint (szolgáltatást választók 43 százaléka). Sőt, olyan komoly önmegtartóztatást igénylő programokra is fogékonyak voltak a válaszadók, mint például a méregtelenítő kúra.