Mondta el a Napi Turizmus kérdésére Karácsony Mihály, az MNÜA elnöke.
Márciusban már írtunk arról, hogy egy önálló tévécsatorna előkészületeként január 4. óta próbaadásokat sugároz az ATV, azóta pedig már az Echo és a Vital TV is beszálltak a turisztikai összeállítások összesen napi 12 órás sugárzásába.
Ha minden jól megy, október 1-től azonban már önálló csatorna fogja napi 24 órában sugározni a kedvcsináló és ismeretterjesztő műsorokat, amelyek a magyarországi látványosságokra, attrakciókra, turisztikai szolgáltatásokra, kulturális- és sporteseményekre, fesztiválokra és egyéb programokra hívják fel a figyelmet.
A Hazai Turizmus névre keresztelt új csatorna ekkor már kizárólagosan vetíti a műsorokat, a többi televízió programjáról pedig lekerül az eddigi Hazai Turizmus műsor. A készülő csatorna számára egyébként Bárdos András, a Színművészeti Főiskola rektor-helyettese készített műsortervet, a legnagyobb pénzügyi tanácsadó cégek egyike pedig 8 évre előre elkészítette a csatorna költségvetését - mondta el Karácsony.
Az önálló hazai turisztikai csatorna ötletét a magyar lakosság médiafogyasztási szokásainak alapos vizsgálata hívta életre - tudtuk meg Karácsony Mihálytól. "Az üdülési csekk napjainkra normaalkotóvá vált a magyar turisztikai piacon, ezért úgy gondoltuk, ehhez méltóan igyekszünk alakítani a nyilvánosságát is. Az az érzésünk, ma már nemcsak az üdülési csekk értékesítéséig terjed ki a felelősségünk, hanem arra is, hogy tájékoztassuk a csekkek tulajdonosait, vagy leendő tulajdonosait a belföldi turizmus vonzerőiről és szolgáltatásairól is, amelyekre beválthatják a csekkeket. Erre pedig a leghatékonyabb eszköznek a televízió bizonyul".
Az MNÜA elnöke rámutatott: honfitársaink átlagosan 306 percet, azaz 5,1 órát töltenek naponta a tévé képernyője előtt, az ötven év felettiek pedig ennél is többet, mintegy 6 óra 20 percet.