A kutatást kezdeményező ESSCA École de Management Gazdasági Egyetem és a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. úgy véli, hogy a turisták számának és a bevételek növelése hosszú távon csak egy vendégbarát városban lehetséges, ahol a budapesti szolgáltatások színvonala megfelel a turisták elvárásainak.
Az eddigi együttműködések során a BTH már több alkalommal nyert betekintést abba, hogyan látják a turisták a Tourinform irodákat, a szolgáltatás színvonalát, mik az erősségek és mely intézkedésekre lenne szükség a minőség további javítása érdekében. Ezúttal pedig olyan egyéb budapesti szolgáltatások is megfigyelés alá kerülnek, melyeket a turisták zöme igénybe vesz itt tartózkodása alatt. A diákok helyszíni tapasztalatai, fényképekkel dokumentált vizsgálatai, és a jövőre vonatkozó ötletei, javaslatai a projekt végén egy prezentáció keretében kerülnek majd bemutatásra és kiértékelésre.
A BTH úgy véli, hogy a külföldi diákok az ilyen együttműködések során rendkívül értékes tapasztalatokkal és ötletekkel segítik a turisztikai marketingmunkát, hiszen teljesen más szemmel látják Budapestet és a város kínálatát.