A Mexikói-öböl olajkatasztrófáját okozó cég a neves brit múzeum fő támogatója. A levélben az áll: "A BP logója foltot jelent a neves múzeum megítélésén."
A tiltakozást közvetlenül az váltotta ki, hogy múlt héten a Tate más BP szponzorálta intézményekkel együtt köszönőlevelet hozott nyilvánosságra: "Hálásak vagyunk a BP-nek a hosszú távú támogatásáért - szólt a levél, amelyet a Tate, a Royal Opera House, a British Museum és a National Portrait Gallery jelentetett meg. - A támogatásnak köszönhető bevétel alapvető fontosságú a művészeti intézmények számára, hogy gazdag és értékes kultúrális értékeket jeleníthessenek meg.
A felvetéssel nem értett egyet a művészeti intézményeket összefogó szervezet, az Art Council England vezetője. "Nem olyan kort élünk, amikor nagyon finnyásak lehetünk a szponzorbevételekkel kapcsolatban - nyilatkozta Christopher Frayling egy rádióinterjúban. - A rendszer nagymértékben függ a támogatásoktól, amik nagy cégektől érkeznek.
A művészek levele ezzel szemben kevesebb anyagi megfontolásról, és nagyobb erkölcsi jellegű töltetről árulkodik: "Az olyan társaságokkal kötött szponzori szerződések, mint a BP vagy a Shell valójában eszközök, amelyek segítik a cégeket, hogy eltereljék a figyelmet a környezetet, emberi jogokat és a klímaváltozást érintő lépéseikről. Az ilyen szponzorációk arra jók, hogy eltakarják tevékenységük valódi lényegét, olyan módon, hogy jelentős társadalmi elismertségnek örvendő tevékenységekkel társítják nevüket."
A BP már 20 éve támogatója a múzeumnak. (Index)