On-line oldalak: épí­tő jel­le­gű kri­ti­ka

Az on-­line uta­zá­si iro­dák hon­lap­ja­it el­vi­leg azért ta­lál­ták ki, hogy a le­en­dő ügy­fél meg­me­ne­kül­jön több­ki­ló­nyi pros­pek­tus be­gyűj­té­sé­től és bön­gé­szé­sé­től, más­részt, hogy friss in­for­má­ci­ók­hoz jus­son. Nem hát­rány per­sze a fi­ze­tés és az ügy­in­té­zés meg­könnyí­té­se sem. A bő­sé­ges adat­bá­zis mel­lett az át­te­kint­he­tő­ség és a lát­vány sem mel­lé­kes.

Lé­pés­ről lé­pés­re

(www.hur­ra-n­yaralunk.hu)

A ki­töl­ten­dő ke­re­ső­lap mel­lett a ka­te­gó­ri­ák vál­to­za­tos és hosz­­szú lis­tá­ja. A rész­le­te­zés­sel sincs gond: kü­lön ka­te­gó­ria a gyógy­üdü­lés. A prog­ram­aján­ló iz­gal­ma­kat ígér, kül­föl­di aján­la­tok­kal is ke­cseg­tet, de ha­mar ki­de­rül, hogy ilyen ajánlat nincs. A fog­la­lá­sok nem okoz­nak gon­dot, a fi­ze­tés bár­mi­lyen mó­don meg­old­ha­tó. Last min­ute-u­tak­ból elég­gé fel­ké­szült a cég, és a link­gyűj­te­mény ki­vi­te­le­zés­ét sem ér­he­ti pa­nasz: kü­lön előny, hogy tá­vo­li hon­la­pok he­lyett az in­for­má­ci­ók sa­ját ol­da­lon jön­nek elő.

Mind­egy?

(www.lets­go.hu)

A lap Ma­gyar­or­szág el­ső on-­line uta­zá­si iro­dá­ja­ként hir­de­ti ma­gát. Lett vol­na te­hát ide­jük arrra, hogy rend­be te­gyék dol­ga­i­kat. A lát­ván­­nyal sem­mi gond, ren­de­zett in­for­má­ci­ós ol­dalt ta­lá­lunk, fő he­lyen a ke­re­ső­vel. Ám már itt kez­dőd­nek a prob­lé­mák. Az úti cél ki­vá­lasz­tá­sá­nál me­nük se­gít­sé­gé­vel vá­laszt­ha­tunk a pa­ra­mé­te­rek kö­zött, de amint ezek kö­zül egyet be­je­lö­lünk, már­is új ab­lak nyí­lik meg, le­he­tet­len te­hát ki­vá­lasz­ta­ni az ös­­szes szem­pon­tot. A cél­cso­port­ va­ló­szí­nű­leg az unat­ko­zó mil­li­omo­sok tá­bo­ra, ugyan­is né­hány me­nü (pl. a „ho­va” vagy a „mennyi­ért”) ki­me­rül a „mind­egy” szó­val. A fő­ol­da­lon az el­ső me­nü­pont a Re­giszt­rá­ció. A ne­héz dön­té­sek meg­ho­za­ta­la után a hi­tel­kár­tyá­val ren­del­ke­ző ér­dek­lő­dők le is fog­lal­hat­ják az utat. Po­zi­tí­vum le­het­ne a link­gyűj­te­mény, de ezek kö­zül csak az „idő­já­rás” az, ami prak­ti­kus ol­dal­ra ve­zet. Az „út­vo­nal­ter­ve­ző” egy an­gol nyel­vű hon­la­pot nyit meg, az „ár­fo­lyam­ok” link cél­ja nem meg­je­le­nít­he­tő, a „hó­je­len­tés” és az „úti­társ­ke­re­ső” pe­dig nem mű­kö­dik.

Hol nya­ral­junk ta­valy?

(www.­nagyu­taza­s.hu)

Nem len­ne itt sem­mi baj. Sok min­den van, akad, ami mű­kö­dik is. A böngésző­funkció és a kul­tu­rá­lis szol­gál­ta­tás együtt pró­bál­ja el­káp­ráz­tat­ni a lá­to­ga­tót: két ke­re­sés kö­zött az Uly­sess Inter­netes Uta­zá­si Ma­ga­zin cik­ke­it ol­vas­hat­juk. Hasznos in­for­má­ci­ó­kat ta­lá­lunk, kor­rekt, te­ma­ti­kus el­ren­de­zés­ben. Az országis­mertetőkön kí­vül „pénz­ügyek”, „biz­to­sí­tás”, „gép­ko­csi”, „kom­mu­ni­ká­ció” té­ma­kör­ben jut­ha­tunk hasz­nos is­me­re­tekhez. A szál­lás­fog­la­lást in­téz­het­jük az inter­neten ke­resz­tül is, a re­pü­lő­je­gyek­nél azon­ban már aka­dá­lyok­ba üt­kö­zünk: ren­del­ni csak ak­kor tu­dunk, ha re­giszt­rál­juk ma­gun­kat. A „last min­ute” ro­vat üres, az „ak­ci­ós utak”-ra kat­tint­va pe­dig csu­pán egyet­len iro­da aján­la­tai je­len­nek meg. Az uta­zá­si aján­la­tok rész­le­tes ke­re­ső­jét vi­szont az üze­mel­te­tők akár el is tün­tet­het­nék az ol­dal­ról. Az uta­zás idő­pont­ját egy me­nü­ből kell ki­vá­lasz­ta­nunk, eb­ben nincs sem­mi szo­kat­lan. A fel­adat at­tól vá­lik ne­héz­zé, hogy az „in­du­lás” me­nü­ben az utol­só meg­je­löl­he­tő dá­tum 2001. de­cem­ber 31.: Bol­dog új évet kí­vá­nunk!

Na­gyobb a füst­je

(www.nu.hu)

A nyi­tó­ol­dalt egy uta­zá­si ma­ga­zin cikk­aján­ló­i­ból és az ak­tu­á­lis uta­zá­si aján­la­tok­ból ál­ló zsú­folt ka­val­kád jel­lem­zi. A ke­re­sőt kis­sé kö­rül­mé­nyes do­log meg­lel­ni, plá­ne hogy az csak egy kat­tin­tás után jön elő. De nem is baj, az ered­mé­nyes­sé­get te­kint­ve job­ban já­runk, ha el­lá­to­ga­tunk a link­gyűj­te­mény­ben sze­rep­lő part­ner iro­dák hon­lap­ja­i­ra. A link­gyűj­te­mény ös­­sze­ál­lí­tói gon­dol­tak a biz­to­sí­tás­ra is, de le­han­go­ló, hogy csak né­hány tár­sa­ság hon­lap­já­ra ve­zet. A re­pü­lő­je­gye­ket te­kint­ve még ros­­szabb a hely­zet, itt egyet­len cég aján­la­ta­i­val ta­lál­koz­ha­tunk, de se­baj, így leg­alább az ös­­szes adat el­fér egyet­len ol­da­lon.

Men­jünk, vagy ma­rad­junk?

(www.­trav­el­port.hu)

Gaz­dag bel­föl­di aján­lat és na­gyon za­va­ros meg­je­le­nés jel­lem­zi a Trav­el­port hon­lap­ját. Me­nü­pon­tok, szál­lás­aján­la­tok, prog­ram­íze­lí­tők ke­ve­red­nek az ol­da­lon, el­ső rá­né­zés­re kö­vet­he­tet­len te­ma­ti­ka alap­ján. Az egyet­len kon­cent­rált te­rü­let a fent, kö­zé­pen ta­lál­ha­tó ke­re­ső, ahol a ki­töl­ten­dő űr­lap a ke­re­sés jel­le­gé­től füg­gő­en vál­to­zik. Az uta­zá­si iro­dák lis­tá­já­ban 50 iro­da kép­vi­sel­te­ti ma­gát. En­nek is­me­re­té­ben meg­le­pő, hogy egy tel­je­sen ál­ta­lá­nos ke­re­sés (Gö­rög­or­szág, üdü­lés, egy éven be­lül bár­mi­kor) meg­le­he­tő­sen sze­rény ered­ményt pro­du­kál. Ma­ga a ke­re­ső egyéb­ként na­gyon rész­le­tes, 23 szem­pont kö­zül vá­laszt­hat­juk ki az uta­zás jel­le­gét, de hi­á­ba az ap­ró­lé­kos­ság, ha a rak­tár üres. A re­pü­lő­jegy ro­vat még le­han­go­lóbb ké­pet mu­tat, csu­pán egyet­len iro­da aján­la­ta­it ol­vas­hat­juk. A bel­föl­di szál­lás­aján­la­tok min­den igényt ki­elé­gí­te­nek, a ki­szol­gá­lás el­ső­ran­gú: gaz­dag vá­lasz­ték, rész­le­tes in­for­má­ci­ók. Ugyan­ez vo­nat­ko­zik a prog­ram­aján­ló­ra is, ahol idő­pont sze­rint, sőt ré­gi­ón­ként is ke­res­he­tünk. A link­gyűj­te­mény hazánk meg­is­mer­te­té­sét te­kin­ti fő csa­pás­irány­nak, a lis­tá­ról ha­zai ne­ve­ze­tes­sé­gek­ hon­lap­ja­i­ra jut­ha­tunk.

Ke­ress, és ta­lálsz

(www.u­taza­s.­com)

A hon­lap in­kább link- és fó­rum­gyűj­te­mény­ként, mint ke­re­ső­lap­ként funk­ci­o­nál. El­ső lá­tás­ra ha­tal­mas az adat­bá­zis, el­té­ved­ni könnyű, de az ered­mény min­den két­sé­get ki­zá­ró­an ki­elé­gí­tő. Az aján­la­tok rész­le­te­zé­sé­vel per­sze nem bí­be­lőd­nek, ka­punk egy lin­ket az uta­zá­si iro­da hon­lap­já­ra, le­gyünk szí­ve­sek ott ér­dek­lőd­ni! (En­nek el­le­né­re a fog­la­lást in­nen is el­in­téz­het­jük.) Jó­val egy­sze­rűbb a re­pü­lő­je­gyek ki­vá­lasz­tá­sa. A ke­re­ső a cím­lap al­ján ta­lál­ha­tó, és ha be­ír­juk a ter­ve­zett cél­ál­lo­mást, meg­te­kint­het­jük az ös­­szes aján­la­tot, ami be­le­fér a „leg­jobb áron” ka­te­gó­ri­á­ba. Itt is az uta­zá­si aján­la­tok­nál be­vált ki­se­gí­tő lin­ke­ket al­kal­maz­zák, a ki­sze­melt re­pü­lő­jegy so­rá­ra kat­tint­va az adott tár­sa­ság hon­lap­já­ra jut­ha­tunk.

Az, ami

(www.vi­laglato.hu)

Túl­zás len­ne azt ál­lí­ta­ni, hogy elég hát­ra­dől­ni, míg a gép dol­go­zik, de tény, hogy sok komp­li­ká­ci­ót nem okoz a hon­lap hasz­ná­la­ta. Leg­egy­sze­rűbb, ha a ke­re­ső­ben be­ha­tá­rol­juk az úti célt, így meg­je­le­nik az ös­­szes, a pa­ra­mé­ter­nek meg­fe­le­lő aján­lat lis­tá­ja. In­nen már csak egy kat­tin­tás, hogy a ki­vá­lasz­tott út ös­­szes jel­lem­ző­jét meg­is­mer­hes­sük. Az aján­la­to­kat kilistázó lap­ról nem csak a rész­le­te­ző ol­dal­ra jut­ha­tunk el – lin­kek se­gít­sé­gé­vel in­for­má­ci­ót kap­ha­tunk az or­szág­ról, a szál­lás­he­lyek­ről és a re­pü­lő­je­gyek­ről. Csak az utób­bi szol­gál­ta­tás hagy kí­ván­ni­va­lót ma­ga után: a kész­let egyet­len­egy, Dublin­ba szó­ló re­pü­lő­jegy­ből áll, igaz, azt mind­ös­­sze 35 000 fo­rin­tért kí­nál­ják, au­gusz­tus 10-i le­já­rat­tal. A friss aján­la­tok te­rén bő­sé­ges kí­ná­lat­tal ta­lál­ko­zunk, a „last min­ute” ro­vat­ban 133, míg az ak­tu­á­lis utak kö­zött 604 aján­lat sze­re­pel. A fog­la­lás meg­old­ha­tó, fi­zet­ni azon­ban csak a klasszi­kus mód­sze­rek­kel (át­uta­lás­sal, csek­ken, sze­mé­lye­sen) le­het.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.