Önszabályozás a magyar sörreklámokban

„Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel jelentést adott ki az Európai Sörgyártók Szövetsége (BOE), amely az európai söripar önszabályozási gyakorlatát összegzi, illetve értékeli az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) szakértőinek bevonásáva - áll a Magyar Sörgyártók Szövetségének közleményében - írja az Agromonitor.

A KPMG független tanúsításával megjelent tanulmány szerint a söripari önszabályozás javult Európa szerte, sőt más iparágakhoz viszonyítva élenjárónak számít. A Magyarországot is felölelő kutatás szerint a felelős reklámozás nálunk is kiemelt fontosságú: a magyar söripar szereplői 2008 óta független külső testület bevonásával végzik a piac monitorozását és szabályozását.

A “Felelős sörreklámozás önszabályozással” címmel megjelent kiadvány előszavában Robert Madelin, az Európai Bizottság főigazgatója kiemeli a söripar konzisztens és partneri együttműködését az önszabályozást segítő szervezetekkel. Az Európai Sörgyártók Szövetsége 2007-ben azt az ígéretet tette az Európai Unió alkohol és egészség fóruma előtt, hogy a sörgyártók önszabályozással valósítják meg a gyakorlatban a társadalmi felelősségvállalást, felülvizsgálják és optimalizálják a kereskedelmi kommunikációs gyakorlatokat. A 2010 májusában napvilágot látott tanulmány bizonyítja, hogy a sörgyártók más iparágak számára is adaptálható, jó gyakorlatot valósítottak meg.

 A független harmadik fél által is tanúsított jelentés szerint az elmúlt három évben azokban az országokban is elindult az önszabályozás, ahol korábban ezek az intézmények még nem léteztek. Tíz országban többek között független felek bevonásával fejlesztették a működő önszabályozási gyakorlatokat. A fogyasztók ismeretei az önszabályozásról a vizsgált 27 ország közül 24-ben bővültek. Emellett 26 országban léteznek vagy fejlesztés alatt vannak a szankcionálási gyakorlatok az önszabályozás megsértésére.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) is elkészített a hazai helyzetet bemutató jelentését az EASA és a BOE iránymutatásának megfelelően. Sivó Imre, a MSSZ elnöke kiemelte: 2008 szeptembere óta az Önszabályozó Reklám Testülettel (ÖRT) megállapodva közösen zajlik a magyar söripar kereskedelmi kommunikációjának felügyelete. Az MSSZ tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungaria Zrt. magukra nézve kötelezőként fogadják el az ÖRT döntését. A sörgyárak saját, illetve iparági kereskedelmi kommunikációs kódexükön felül betartják az ÖRT kódex rendelkezéseit is, amely külön fejezetben taglalja az alkoholtermékekre vonatkozó önszabályozást.

 Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára szerint példaértékűnek tekinthető a hazai söripar önszabályozó gyakorlata. A sörgyártók körében a törvényi, sőt anyavállalati előírásokon túlmutató reklámetikai szabályok is gyakorlati formát öltenek – állapította meg.

(Agromonitor)

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.