A változtatás előtt a felnőtt felhasználók beállíthatták, hogy megjelenhet-e a nevük és a profilképük Facebook-hirdetésekben, ezentúl viszont csak akkor kerülhetik ezt el, ha korlátozzák az adatok nyilvánosságát (például csak az ismerősök láthatják azokat).
A kiskorú felhasználók esetében korábban teljesen kiiktathatták magukat a hirdetésben való szereplés alól, a módosítás viszont kimondja, hogy a regisztrációval a kiskorú legalább egy szülője beleegyezett a felhasználási feltételekbe, tehát ezentúl gyerekek profilját is felhasználhatják reklámokban a hirdetők.
Múlt héten számoltunk be arról, hogy egy szövetségi bíróság jóváhagyta a Facebook ajánlatát, amely szerint a közösségi oldal összesen 20 millió dollárt fizetne amerikai magánszemélyeknek és jótékonysági alapítványoknak, amiért 150 millió felhasználó nevét jelenítették meg szponzorált sztorikban azok engedélye nélkül. A mostani, felhasználók számára jelentősen előnytelenebb adatvédelmi szabályzatot a bírósági ítélet meghozatala után nem sokkal módosÍtották.
Forrás: Brand Republic/Kreatív Online