Ötlet, siker, kreativitás

Olyan sokan voltak kíváncsiak a hazai vendéglátós és szállodás szakma képviselői közül most ötéves szakmai programunk, a Vendég & Hotel Business Klub új koncepciójára, hogy elegáns februári helyszínünk, az ötcsillagos Corinthia Hotel Budapesten belüli Szamos Marcipán Royal Cukrászda és Kávézó különtermi ülőhelyeinek befogadóképessége kevésnek bizonyult. Ötlet, siker, kreativitás címmel hirdettük meg azt a kerekasztal-beszélgetést, amelynek során a hazai vendéglátós és szállodás szakma elismert képviselői mondták el, milyen új szolgáltatásokkal, ötletekkel lehet sikeressé tenni egy helyet.

A vendéglátók képviseletében dr. Bak Judit, a Szamos Marcipán Kft. PR-menedzsere köszöntötte vendégeinket, és röviden bemutatta cégüket. Kiderült, csokoládéiskolájuk kedvelt csapatépítőtréning-helyszín, nemrégiben üzletet nyitottak Bécsben is, Budapesten pedig olyan hírességek csábultak már el náluk, mint az épp Budapesten járó Harrison Ford vagy a Facebook feltalálója, Mark Zuckerberg.

Új év – új adójogszabályok

Az idei év adóváltozásairól beszélt dr. Schmidt János adószakértő, pénzügyi és jogi tanácsadó, a Schmidt & Szimon Iroda alapítója. A pénzügyi szakember tájékoztatta a szakmai közönséget az újdonságnak számító EKÁER (Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer) szám jelentéséről és használatáról. Hallhattuk a reklámadóval kapcsolatos újdonságokat is, és idei újdonság, hogy az adó bizonyos százalékát már előadó-művészeti szervezet és látványcsapatsport támogatására is felajánlhatja egy-egy vendéglátóegység vagy szálláshely. Végül a szakember figyelmeztette a szakmai közönséget arra, hogy 2015-től az adószám-felfüggesztés és -törlés rendkívül gyorsan megy.

Tematikus szobák, természetes alapanyagok

A németországi központú JAB csoport képviseletében Simon Csaba számolt be az aktuális szállodai textiltrendekről. Manapság népszerűek a panelfüggönyök, a rolók, a különféle feszített technikák, felértékelődött a természetes anyagok (len, gyapjú), valamint számos kiegészítő elem (párnák, ágysálak, lámpák) szerepe. A szakember szerint lényeges, hogy a dizájnban egységes koncepcióra érdemes törekedni: ugyanolyan legyen a függöny, az ágytakaró és a tapéta. Bemutatta a március 15-én átadásra kerülő ARIA Hotel dizájnját, amelyben tematikus szobákat alkottak a zenei stílusok jegyében: klasszikus-, dzsessz-, pop-, áriaszobákat, ahol a különféle témákat más-más karakteres színek testesítik meg.

Süt, főz, mosogat, mindent tud

A világ legrangosabb szakácsversenye, a Bocuse d’Or konyhatechnológiai hátterét a Convotherm 4 csúcstermékek biztosították, amelyek magyarországi forgalmazója a Coninvest Kft. A cég egyik tulajdonosa, Kertész Mirjam mutatta be a sztár kombipárolót. A Convotherm különlegessége, hogy többféle étel is süthető benne párhuzamosan, nagy kapacitású, és a cég igazi szabadalma, hogy a kinyitott sütőajtót be lehet tolni a sütő mellé, így nem akadályozza a forgalmat, és nem okoz sérülést. A high tech rendszer kuriózuma a beépített tisztítórendszer, amelynek segítségével a gép automatikusan elmosogat, és kitisztítja magát az üzem után.

Accent-célok és -sikerek

Az Accent Hotel Management képviseletében Kerek Péter értékesítési és marketingigazgató mutatta be a jelenleg tizenöt szálloda üzemeltetését magára vállaló cégcsoportot. 2005–2006 között számos szállodai projekt valósult meg, különösen vidéken adtak át wellness-szállodákat, azonban az üzemeltetésükhöz nem volt megfelelő szakmai tapasztalat. Így több szálloda működés- és fizetésképtelenné vált. Ehhez jött a projekteket finanszírozó bankok fokozott elvárása, és az Accent ezt a piaci rést kihasználva lépett a szállodai piacra. Rendszerint ők delegálják az új igazgatót, és garantálják a szálloda sikeres működését. A tulajdonossá előlépett bankok számára a legfontosabb: az Accent munkája szakértelmet és garanciát is jelent.

Kreatív kerekasztal: jókor, jó néven, jó időben

Most indult új programunk, a szakmai kerekasztal résztvevői – Bozsik Lili (Robinson étterem), Barna György (Symbol Budapest), Csokay Bence (Ötker, Mazel Tov, Budapest Essentials Fesztivál) és Kerek Péter (Accent) – a következő témákról beszéltek: Ki a célcsoport? Melyek a vendégcsalogató szolgáltatások? Fontos-e a névválasztás? Mitől válik felkapottá egy hely? Többek között elhangzott: a vendégek kiválasztásánál a szegmentáció alapvető, a siker kulcsa a minőség és a személyre szabott vendéglátás, a névválasztás a helyet jellemzi, kapcsolati tőke nélkül nem megy az üzlet, jókor, jó időben kell színre lépni, és a pesti belvárosi helyszín biztos sikerrecept.

Február 2-i programunk megvalósítását segítették: – a Progast professzionális kávés percekkel és kávészünettel – a Spiritus Primus Pálinkafőzde különleges toppárlataival – az osztrák anyacéggel rendelkező, családi alapítású Rauch cég gyümölcsleveivel – az Ice Line cég, Takács László irányításával, ezúttal (marcipán)szív alakú jeges műalkotással – a somlói hegyvidék egyik kiváló borászata, a Tornai Tamás tulajdonos nevével jelzett Tornai Családi Pincészet kiváló fehérbortételeivel – és természetesen a házigazda Szamos Marcipán Kft. az elegáns helyszínnel, a kiváló cateringgel és az édesen csábító desszertjeivel Köszönet szponzorainknak a részvételért!

Forrás: Vendég & Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.