A vendéglátók képviseletében dr. Bak Judit, a Szamos Marcipán Kft. PR-menedzsere köszöntötte vendégeinket, és röviden bemutatta cégüket. Kiderült, csokoládéiskolájuk kedvelt csapatépítőtréning-helyszín, nemrégiben üzletet nyitottak Bécsben is, Budapesten pedig olyan hírességek csábultak már el náluk, mint az épp Budapesten járó Harrison Ford vagy a Facebook feltalálója, Mark Zuckerberg.
Új év – új adójogszabályok
Az idei év adóváltozásairól beszélt dr. Schmidt János adószakértő, pénzügyi és jogi tanácsadó, a Schmidt & Szimon Iroda alapítója. A pénzügyi szakember tájékoztatta a szakmai közönséget az újdonságnak számító EKÁER (Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer) szám jelentéséről és használatáról. Hallhattuk a reklámadóval kapcsolatos újdonságokat is, és idei újdonság, hogy az adó bizonyos százalékát már előadó-művészeti szervezet és látványcsapatsport támogatására is felajánlhatja egy-egy vendéglátóegység vagy szálláshely. Végül a szakember figyelmeztette a szakmai közönséget arra, hogy 2015-től az adószám-felfüggesztés és -törlés rendkívül gyorsan megy.
Tematikus szobák, természetes alapanyagok
A németországi központú JAB csoport képviseletében Simon Csaba számolt be az aktuális szállodai textiltrendekről. Manapság népszerűek a panelfüggönyök, a rolók, a különféle feszített technikák, felértékelődött a természetes anyagok (len, gyapjú), valamint számos kiegészítő elem (párnák, ágysálak, lámpák) szerepe. A szakember szerint lényeges, hogy a dizájnban egységes koncepcióra érdemes törekedni: ugyanolyan legyen a függöny, az ágytakaró és a tapéta. Bemutatta a március 15-én átadásra kerülő ARIA Hotel dizájnját, amelyben tematikus szobákat alkottak a zenei stílusok jegyében: klasszikus-, dzsessz-, pop-, áriaszobákat, ahol a különféle témákat más-más karakteres színek testesítik meg.
Süt, főz, mosogat, mindent tud
A világ legrangosabb szakácsversenye, a Bocuse d’Or konyhatechnológiai hátterét a Convotherm 4 csúcstermékek biztosították, amelyek magyarországi forgalmazója a Coninvest Kft. A cég egyik tulajdonosa, Kertész Mirjam mutatta be a sztár kombipárolót. A Convotherm különlegessége, hogy többféle étel is süthető benne párhuzamosan, nagy kapacitású, és a cég igazi szabadalma, hogy a kinyitott sütőajtót be lehet tolni a sütő mellé, így nem akadályozza a forgalmat, és nem okoz sérülést. A high tech rendszer kuriózuma a beépített tisztítórendszer, amelynek segítségével a gép automatikusan elmosogat, és kitisztítja magát az üzem után.
Accent-célok és -sikerek
Az Accent Hotel Management képviseletében Kerek Péter értékesítési és marketingigazgató mutatta be a jelenleg tizenöt szálloda üzemeltetését magára vállaló cégcsoportot. 2005–2006 között számos szállodai projekt valósult meg, különösen vidéken adtak át wellness-szállodákat, azonban az üzemeltetésükhöz nem volt megfelelő szakmai tapasztalat. Így több szálloda működés- és fizetésképtelenné vált. Ehhez jött a projekteket finanszírozó bankok fokozott elvárása, és az Accent ezt a piaci rést kihasználva lépett a szállodai piacra. Rendszerint ők delegálják az új igazgatót, és garantálják a szálloda sikeres működését. A tulajdonossá előlépett bankok számára a legfontosabb: az Accent munkája szakértelmet és garanciát is jelent.
Kreatív kerekasztal: jókor, jó néven, jó időben
Most indult új programunk, a szakmai kerekasztal résztvevői – Bozsik Lili (Robinson étterem), Barna György (Symbol Budapest), Csokay Bence (Ötker, Mazel Tov, Budapest Essentials Fesztivál) és Kerek Péter (Accent) – a következő témákról beszéltek: Ki a célcsoport? Melyek a vendégcsalogató szolgáltatások? Fontos-e a névválasztás? Mitől válik felkapottá egy hely? Többek között elhangzott: a vendégek kiválasztásánál a szegmentáció alapvető, a siker kulcsa a minőség és a személyre szabott vendéglátás, a névválasztás a helyet jellemzi, kapcsolati tőke nélkül nem megy az üzlet, jókor, jó időben kell színre lépni, és a pesti belvárosi helyszín biztos sikerrecept.
Február 2-i programunk megvalósítását segítették: – a Progast professzionális kávés percekkel és kávészünettel – a Spiritus Primus Pálinkafőzde különleges toppárlataival – az osztrák anyacéggel rendelkező, családi alapítású Rauch cég gyümölcsleveivel – az Ice Line cég, Takács László irányításával, ezúttal (marcipán)szív alakú jeges műalkotással – a somlói hegyvidék egyik kiváló borászata, a Tornai Tamás tulajdonos nevével jelzett Tornai Családi Pincészet kiváló fehérbortételeivel – és természetesen a házigazda Szamos Marcipán Kft. az elegáns helyszínnel, a kiváló cateringgel és az édesen csábító desszertjeivel Köszönet szponzorainknak a részvételért!
Forrás: Vendég & Hotel Online