Az internetes információszolgáltatás előnyei:
- gyors információszolgáltatás: a pályázó a döntés vagy az értesítés megszületését követő 10-30 perc múlva olvashatja a számára megküldött levél tartalmát az EMIR Pályázó Tájékoztató felületen;
- kötöttségektől mentes információ elérés: a pályázó az interneten keresztül földrajzi kötöttségektől mentesen, tetszőleges időpontban tekintheti meg pályázatával kapcsolatos döntéseket;
- gyorsabb döntéshozatal: a pályázó hamarabb reagálhat az értesítésekre, ezzel gyorsul a döntéshozatal;
- költségtakarékosság: egyes értesítéseknél megtakarítható a papír, a nyomtatás, valamint a postai küldés költsége.
Az NFÜ részéről Dányi Gábor innovációs és informatikai elnökhelyettes elmondta, hogy az ún. azonnali értesítések rendszerét elsőként az Új Széchenyi Terv pályázatai tekintetében a döntés-előkészítés eljárásrendi szakaszában vezetik be.
A pályázóval történő kapcsolattartás elsődlegesen a Pályázói Tájékoztató (PályTáj) felületen keresztül történik, mely az NFÜ honlapjáról egyedi, titkos jelszóval elérhető interaktív felület. A Pályázói Tájékoztató felület használatához szükséges jelszót a pályázó részére az intézményrendszer a pályázat befogadásáról szóló értesítésben bocsátja a rendelkezésére. Az NFÜ – élve az internetes tájékoztatás lehetőségeivel –, jelentősen bővítette a pályázók tájékoztatását, kényelmét szolgáló értesítések körét, így új szolgáltatás, hogy a hiánypótlás és tisztázó kérdés határidőinek lejártát megelőzően emlékeztető levelek kerülnek kiküldésre.
A döntés-előkészítés során az intézményrendszer a levelek és értesítések döntő többségét internetes úton küldi meg. Ez alól csak két tájékoztatás jelent kivételt: a pályázat befogadásáról szóló döntés, amely tartalmazza az EMIR Pályázói Tájékoztató használatához szükséges jelszót, illetve a pályázat elutasításáról szóló döntés a befogadási kritériumok teljesítésének hiánya miatt.
A pályázók a jövőben interneten keresztül kapják meg a hiánypótlásra történő felszólítást is. Az NFÜ emlékeztetőt küld a hiánypótlás határidejét megelőzően, illetve a hiánypótlás beérkezéséről is. Hasonló lesz az eljárás a tisztázó kérdés esetén is. Internet alapú tájékoztatást kapnak az érintettek az előbbieken kívül akkor is, ha a pályázat értékelése megtörtént, megszületett a támogató vagy elutasító döntés, valamint abban az esetben, ha az NFÜ tudomásul vette a pályázó visszalépését.
A pályázónak az intézményrendszer felé a döntés-előkészítés során két lehetséges esetben kell információt szolgáltatnia: hiánypótlás esetén, illetve tisztázó kérdés felmerülésekor:
- Abban az esetben, ha a pályázónak hiánypótló dokumentumokat kell beküldenie az intézményrendszer részére, a benyújtást – az erről szóló internetes értesítés alapján – postai úton kell teljesítenie.
- Abban az esetben, ha tisztázó kérdés merül fel, az arra adott válasz a Pályázói Tájékoztató felületen, interneten keresztül küldendő meg.
Bízunk abban, hogy az elektronikus – internetes pályáztatás bevezetése a pályázók számára könnyebb, gyorsabb és egyszerűbb információáramlást tesz lehetővé, ezzel együtt hatékonyabbá válik a pályázati rendszer. – foglalta össze Dányi Gábor elnökhelyettes.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség folyamatosan dolgozik a pályázati rendszer fejlesztésén, így különösen a döntéshozatal és a kifizetések gyorsításán, illetve az ügyfeleket középpontba helyező pályázóbarát működés megteremtésén.