Pecsétgyűjtő akciót indít a Balaton

Az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóságának (RMI) 2010. évi marketingtevékenysége a „fesztiválok”, mint kiemelt termék köré összpontosul. A „Fesztiválok Éve” egész éves kampányévként jelenik meg a Balaton Régió marketingkommunikációjában is. A kampányokat évszakonként és célcsoportonként tematizálja az RMI:

 - TAVASZ – „Tavaszi pezsgés a Balatonnál” Kampányüzenet: a Balatonnál nem lehet unatkozni, irány a természet, a testmozgás! Témák: aktív turizmus + fesztiválok Kiemelt akció: Balaton7

- NYÁR – „Balaton: Lehet egy fesztivállal több?” Kampányüzenet: a Balaton tele van vízzel, a régió tele van fesztiválokkal. Témák: családi üdülés + fesztiválok Kiemelt akciók: Pecsétgyűjtő akció, óriásplakát-kampány

- ŐSZ – Balaton: „Lakta-tó” Kampányüzenet: itt senki sem marad éhes, vagy szomjas… Témák: Bor és gasztronómia + fesztiválok Kiemelt akció: Pecsétgyűjtő akció, intenzív médiakampány

- TÉL – „Balaton, a meghitt varázslat” Kampányüzenet: Téli Balaton: különleges világ, wellnessélmény. Témák: egészségturizmus + rendezvények Kiemelt akció: intenzív TV-s kampány

 

Az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága a tematikus év alkalmából az éves marketingtervében rögzítetteknek megfelelően meghirdette a kiemelt fesztiválokat érintő, forgalomgeneráló céllal életre hívott pecsétgyűjtő akcióját.

A rendezvényjáró pecsétgyűjtő füzetben 5 pecsétet kell, hogy összegyűjtsön a fesztivállátogató. A pecsétgyűjtő füzethez hozzájuthat az év során 2 alkalommal megjelenő Balatoni Fesztiválajánló különszámokban, illetve számos terjesztési helyen – legfőképpen a Tourinform irodákban. A betelt pecsétgyűjtő füzetet az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatóságának kell elküldeni, amiért garantált nyeremény jár. Emellett az RMI májustól októberig kéthavonta tart egy sorsolást, valamint év végén egy fődíj-sorsolást.

A 2010. évi marketingtervében foglaltakkal összhangban, 2010 tavaszán a hagyományos rendezvények mellett három, kiemelkedően fontos eseményt állít a kommunikáció középpontjába a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága:

  • "Király(i) Balaton"

Balatonalmádi nyerte el a 2010. évi Nemzetközi Vitorlás Kongresszus rendezési jogát. A május 4-10. között megrendezésre kerülő eseményre meghívott prominens személyiségeket, Európa uralkodó házainak képviselőit, kiemelt sajtófigyelem kíséri. A rendezvény lehetőséget biztosít arra, hogy az MT Zrt. a nemzetközi média figyelmét ráirányítsa a Balaton régióra, bemutatva a vitorlázáson túli számos egyéb, minőségi kikapcsolódást ígérő programlehetőséget is.

  • "Balaton7: a Nyár Előszobája"

A rendezvénysorozat célja, hogy a Balatoni RMI mind a belföldi nagyközönség, mind pedig a szakma részére bemutassa az elő- és utószezoni, gazdag aktív és passzív szabadidős programlehetőségeket. A programsorozat idén is május 2. hetében, május 7-16. között kerül megrendezésre, nyitórendezvénye a Sió-kanál Fesztivál, zárórendezvénye pedig a Vitorlabontó Ünnepség lesz. Az RMI kérésére idén az eseményhez kapcsolódó szálláshelyek különösen kedvező árakat hirdették meg a Balaton7 idejére. A rendezvénysorozathoz eddig 27 település csatlakozott.

  • "Karnyújtásnyi Balaton"

A harmadik kiemelt rendezvény egy helyi kezdeményezés, amely ugyanakkor régiós – a szó szoros értelmében vett – összefogást feltételez. A balatonboglári általános iskola diákjai egy felhívást tettek közzé, amelyben arra kérik a Balatont szeretőket, hogy szenteljenek egy napot a tónak, és ünnepeljék meg közösen a Balatont. A kijelölt ünnepnapon, május 15-én, arra buzdítanak mindenkit, hogy egymással kezet fogva alkossanak élőláncot a Balaton körül, és énekeljék el a "Széles a Balaton vize" c. népdal első két strófáját. Az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága a kezdeményezés mellé áll, tekintettel többek között arra, hogy a tervezett akció (ötlet szinten) az RMI 2010. évi marketingtervében is szerepel.

A fent említett májusi rendezvények mellett számos programsorozat megújul 2010-re, ilyen például az egyhetesre kibővített Harley Davidson Fesztivál, a második alkalommal megrendezendő balatonfüredi Bike Fest, amely Magyarország legnagyobb kerékpáros rendezvénye, vagy a siófoki, hagyományteremtő céllal életre hívott, a boldog békeidőket megidéző Stefánia Fesztivál. Nemzetközi sporteseményben sem szűkölködik a régió, hiszen június 5. és 11. között Balatonkenesén rendezik meg a 2010. év legjelentősebb nemzetközi vitorlás versenyét, az Erste Private Banking Dragon Európa-bajnokságot. S végül, de nem utolsó sorban 2010-ben újra benépesül a Völgy, Nagyvázsonyban a Völgytornácon, Kapolcson és a Völgy többi településén változatos programokat kínál a július végi rendezvénysorozat. (Magyar Turizmus Zrt./Napi Turizmus)



Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.