A szalagos pénztárgépeseknek riadó, az elektronikusoknak év végéig haladék,
az adatszolgáltatáshoz mobilhálózat elengedhetetlen, az internetes hozzáférés nem elég – mindezt a NAV adóügyi igazgatóhelyettesétől, Varga-Biller Katalintól, első előadónktól tudjuk meg, aki további változtatásokat is megoszt velünk – pénztárgépcsere-témában. Naplófájlokról, mentesítésről, állami támogatásról, egyedi kódról hallunk még részletes és pontos magyarázatot.
Országos szintű kampányt indít az MSZÉSZ az MT Zrt.-vel karöltve Szép-kártya-témában. Ennek részleteiről, a B2C kommunikáció lépéseiről, valamint arról, hogy hetven százalékban online csatornákat használnak az egész évet átölelő kampány során – Maráczi Gábortól, az MT Zrt. marketingigazgatójától hallgatunk meg a szakma számára fontos információkat.
Dálnoki Attila (Progast) előadása – A jó kávégép mint a profit gyakran elfelejtett forrása címmel – a WMF kávégépekkel kapcsolatban az automatikus működésről, jó helykihasználásról, higiénikus megoldásról és főként megfelelő ár-érték arányról szól. Statisztikákat is hallunk:
a magyarok több mint fele napi egy-két kávét megiszik,
és még mindig az eszpresszó a legnépszerűbb. Marczell András (Z-A Design Stúdió) Design a konyhában című előadása teljes egészében olvasható e lapszámunk 47. oldalán. A Gault&Millau kalauz szerkesztési elveiről, történetéről és a most készülő, 2013. évi, ősszel a boltokba kerülő változatáról, amit el lehet mondani, azt megtudjuk Ruttkay Helgától, a kiadvány szerkesztőjétől. Idei újdonságokról is hallunk. Arról például, hogy most
600-800 borteszt is szerepel a kalauzban,
valamint a franchise módon készülő elvekről, így az anonimitásról és arról, hogy egy helyre többször is visszatérnek a tesztelők. A pontozási rendszer – több hallgatói kérdés is elhangzik erről – még mindig nem világos a vendéglátós szakmának, az azonban igen, hogy a húszpontos maximum olyan messze van, mint egy másik bolygó.
Végül a Cityrama jóvoltából érdekes és informatív retrofilmet láthatunk, amelyet a hazai utaztató cég készített saját születésnapjára, és amely annyi humorral, ötlettel fűszerezett, hogy akár példaként is szolgálhat másoknak.
A háznézést követően az ebédre a szálloda Olive’s Éttermében kerül sor, ahol paradicsomleves pesztóval, parmezánchipsszel és vadlazac citromos vajas, petrezselymes zöldbabbal, illatos zöldséges rizzsel, valamint elsőrangú desszertválogatás a ház kínálatából a menüsor. Az ételekhez a tokaji Füleky Pincészet prémiumminőségű fehérborai közül a 2011- es évjáratú száraz Tokaji Furmintot kóstoljuk, és ebéd után – ahogy az előadások alatt is – a Progast által kínált kávét iszunk. Az egészséges gyümölcslevekről ezúttal is állandó partnerünk, a Rauch gondoskodik.