Piaci alapú cafeteria szükséges

A kormány jövőre újrarendezi a béren kívüli juttatások világát, az elektronikus beváltás preferálásával, papír utalványok állami kibocsátásával, új adózási környezettel. A Sodexo Akadémián bemutatott friss kutatás szerint a munkaadók minden olyan lépést üdvözölnek, amely egyszerűsíti az adminisztrációt, de ragaszkodnak a könnyű felhasználhatósághoz és a piaci alapon működő szolgáltatás minőségéhez. A Sodexo Motivációs Rendszereknek saját fejlesztései is vannak a továbblépésre: új elektronikus szolgáltatásokat és 9M Motivációs Modell néven kínál átfogó megoldást a vállalati teljesítmény növeléséhez.

A Sodexo Motivációs Rendszerek kutatást végzett munkaadó partnerei között a béren kívüli juttatások átalakuló rendszeréről. Közel 1400 vállalat képviselője kapcsolódott be a vizsgálatba, több mint 610 kis- közép- és nagyvállalat fejtette ki részletesen, mit tudnak a változásokról, mit várnak, és mit terveznek. A válaszadók együttesen több mint 80 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak. A nyilatkozók 70%-a szerint vállalata jövőre is ad cafeteria támogatást dolgozóinak, a cafeteriáról teljes egészében lemondók döntő többsége a cégét érintő pénzügyi nehézségekre hivatkozik.

Hova tovább: átalakuló szabályok
A szabályozási változások lényegét Bessenyey Bálint, a Sodexo Motivációs Rendszerek ügyvezető igazgatója összegezte. A béren kívüli juttatások egyik formája 2012. január 1-től a két új „zseb”-bel bővülő Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP kártya) lesz, az általa adható kedvezményes adózású keretösszeg 450 ezer forintra emelkedik, bár a kedvezményes adózás mértéke is növekszik. A SZÉP Kártya kibocsátására jelen feltételek szerint három bank jogosult. A papír alapú utalványos étkezési hozzájárulás kedvezményesen adható összege január 1-től 5 000 forintra csökken, és kibocsátásának joga egyetlen állami szereplőt illet meg.
A cég az elmúlt hetekben a vállalati partnerei véleményét gyűjtötte össze. A jellemző munkaadói álláspontok mindkét lényegi változással kapcsolatban óvatosságra intenek.

Munkaadók: a bevált előnyök és a piaci alapon működő szolgáltatás minőségének pártján
A Sodexo kutatásának legfontosabb tanulsága, hogy a válaszadók 95%-a továbbra is piaci alapon működő utalványos rendszert szeretne. Hasonlóan elsöprő arányban tartják szükségesnek a papír alapú utalványok megőrzését a rendszerben, mert széleskörűen felhasználható, és a munkavállalók által kedvelt juttatási formának tartják.
A megkérdezett munkáltatók szerint a SZÉP kártya e tekintetben egyelőre nem versenytársa az utalványnak, jelentősége az idei béren kívüli mixben nem haladta meg az önkéntes pénztári tagság támogatásának igen alacsony szintjét. A felmérésben résztvevő munkáltatók 90%-a biztos abban, hogy az étkezési utalvány 2012-ben is fontos eleme lesz a cafeteria rendszerüknek.
A kutatás fontos eredménye, hogy a juttatások kedvező költségei mellett a válaszadók több mint 90%-a azt is elvárja, hogy cafeteria-partnere folyamatosan fejlessze kényelmesebbre, rugalmasabbra, és tanácsadással alakítsa komplex rendszerré szolgáltatásait. A válaszadók túlnyomó többsége egyetért azzal, hogy a jelenlegi többszereplős piac megbízhatóan működik.
A felmérés láthatóvá tette azt is, hogy a papíralapú utalványokról a kártyaalapú utalványokra történő átállás során a fokozatosság elvét célszerű alkalmazni. Ezt figyelembe véve a magyar munkaadók úgy terelhetik új beváltási formák felé munkavállalóikat, hogy közben ne kelljen lemondaniuk a jelenlegi rendszer előnyeiről.

Elektronikus megoldások és 9M Motivációs Modell: a továbblépés útja a Sodexo szerint
Az utalvány valóban több költséghatékony juttatásnál, erősítette meg Bukolyi Tamás, a Sodexo Motivációs Rendszerek kereskedelmi igazgatója. A vállalati teljesítményhez akkor tud hozzájárulni, hogy ha értéket képvisel a dolgozó számára, azaz motiváló hatású. A Sodexo a 9M Motivációs Modelljében három fő motivációs csoport köré - élet, fejlődés és kapcsolatteremtés - illesztette saját motivációs megoldásait. Testre szabható eszközeivel tud segíteni abban, hogy a dolgozói juttatások optimálisan működjenek, legyen szó egy teljes cafeteria folyamatot lefedő szolgáltatáscsomagról vagy elektronikus, kártya típusú étkezési utalvány fejlesztéséről.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.