Piaci alapú cafeteria szükséges

A kormány jövőre újrarendezi a béren kívüli juttatások világát, az elektronikus beváltás preferálásával, papír utalványok állami kibocsátásával, új adózási környezettel. A Sodexo Akadémián bemutatott friss kutatás szerint a munkaadók minden olyan lépést üdvözölnek, amely egyszerűsíti az adminisztrációt, de ragaszkodnak a könnyű felhasználhatósághoz és a piaci alapon működő szolgáltatás minőségéhez. A Sodexo Motivációs Rendszereknek saját fejlesztései is vannak a továbblépésre: új elektronikus szolgáltatásokat és 9M Motivációs Modell néven kínál átfogó megoldást a vállalati teljesítmény növeléséhez.

A Sodexo Motivációs Rendszerek kutatást végzett munkaadó partnerei között a béren kívüli juttatások átalakuló rendszeréről. Közel 1400 vállalat képviselője kapcsolódott be a vizsgálatba, több mint 610 kis- közép- és nagyvállalat fejtette ki részletesen, mit tudnak a változásokról, mit várnak, és mit terveznek. A válaszadók együttesen több mint 80 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak. A nyilatkozók 70%-a szerint vállalata jövőre is ad cafeteria támogatást dolgozóinak, a cafeteriáról teljes egészében lemondók döntő többsége a cégét érintő pénzügyi nehézségekre hivatkozik.

Hova tovább: átalakuló szabályok
A szabályozási változások lényegét Bessenyey Bálint, a Sodexo Motivációs Rendszerek ügyvezető igazgatója összegezte. A béren kívüli juttatások egyik formája 2012. január 1-től a két új „zseb”-bel bővülő Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP kártya) lesz, az általa adható kedvezményes adózású keretösszeg 450 ezer forintra emelkedik, bár a kedvezményes adózás mértéke is növekszik. A SZÉP Kártya kibocsátására jelen feltételek szerint három bank jogosult. A papír alapú utalványos étkezési hozzájárulás kedvezményesen adható összege január 1-től 5 000 forintra csökken, és kibocsátásának joga egyetlen állami szereplőt illet meg.
A cég az elmúlt hetekben a vállalati partnerei véleményét gyűjtötte össze. A jellemző munkaadói álláspontok mindkét lényegi változással kapcsolatban óvatosságra intenek.

Munkaadók: a bevált előnyök és a piaci alapon működő szolgáltatás minőségének pártján
A Sodexo kutatásának legfontosabb tanulsága, hogy a válaszadók 95%-a továbbra is piaci alapon működő utalványos rendszert szeretne. Hasonlóan elsöprő arányban tartják szükségesnek a papír alapú utalványok megőrzését a rendszerben, mert széleskörűen felhasználható, és a munkavállalók által kedvelt juttatási formának tartják.
A megkérdezett munkáltatók szerint a SZÉP kártya e tekintetben egyelőre nem versenytársa az utalványnak, jelentősége az idei béren kívüli mixben nem haladta meg az önkéntes pénztári tagság támogatásának igen alacsony szintjét. A felmérésben résztvevő munkáltatók 90%-a biztos abban, hogy az étkezési utalvány 2012-ben is fontos eleme lesz a cafeteria rendszerüknek.
A kutatás fontos eredménye, hogy a juttatások kedvező költségei mellett a válaszadók több mint 90%-a azt is elvárja, hogy cafeteria-partnere folyamatosan fejlessze kényelmesebbre, rugalmasabbra, és tanácsadással alakítsa komplex rendszerré szolgáltatásait. A válaszadók túlnyomó többsége egyetért azzal, hogy a jelenlegi többszereplős piac megbízhatóan működik.
A felmérés láthatóvá tette azt is, hogy a papíralapú utalványokról a kártyaalapú utalványokra történő átállás során a fokozatosság elvét célszerű alkalmazni. Ezt figyelembe véve a magyar munkaadók úgy terelhetik új beváltási formák felé munkavállalóikat, hogy közben ne kelljen lemondaniuk a jelenlegi rendszer előnyeiről.

Elektronikus megoldások és 9M Motivációs Modell: a továbblépés útja a Sodexo szerint
Az utalvány valóban több költséghatékony juttatásnál, erősítette meg Bukolyi Tamás, a Sodexo Motivációs Rendszerek kereskedelmi igazgatója. A vállalati teljesítményhez akkor tud hozzájárulni, hogy ha értéket képvisel a dolgozó számára, azaz motiváló hatású. A Sodexo a 9M Motivációs Modelljében három fő motivációs csoport köré - élet, fejlődés és kapcsolatteremtés - illesztette saját motivációs megoldásait. Testre szabható eszközeivel tud segíteni abban, hogy a dolgozói juttatások optimálisan működjenek, legyen szó egy teljes cafeteria folyamatot lefedő szolgáltatáscsomagról vagy elektronikus, kártya típusú étkezési utalvány fejlesztéséről.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.