Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója, európai parlamenti képviselők és uniós tisztviselők előtt tartott beszédében sürgette az EU-t, hogy folytassa az európai légiközlekedés liberalizálását, ami 1994-ben indult az európai légtér megnyitásával.
A legnagyobb angol légitársaság vezetője szerint a repülőtéri résidő, - azaz a légi járművek számára a menetrend szerinti fel- és leszállásra biztosított idő - kiosztása és a földi kiszolgálás szabályainak reformja már régóta esedékesek.
Az easyJet vezetője a European Aviation Club ülésén arra ösztönözte az EU politikusokat, hogy újítsák meg a fel- és leszállásra biztosított idő kiosztásának rendszerét. Az easyJet támogatja a belépési küszöb növelését és ösztönözné a reptéri résidő kiosztásának optimalizálását.
Carolyn McCall nem a helyi szabályozásban látja a probléma megoldását: úgy véli, hogy a lokális szabályzatok összegyúrása további problémákhoz vezethet a hatékonyság terén. A földi kiszolgálók ugyanabban a helyzetben vannak, mint a légitársaságok, ezért az easyJet szerint biztosítani kell a valódi versenyt a reptereken, így kényszerítve a szállítókat a szolgáltatások fejlesztésére.
Az önkiszolgálást tekintve az easyJet határozottan támogatja azt az elképzelést, hogy a légitársaságok szabadon dönthessenek, melyik földi kiszolgálót alkalmazzák, amennyiben nem elégedettek a reptereken nyújtott szolgáltatással. A légitársaság szerint tarthatatlan, hogy a gyenge földi kiszolgálókat hosszú szerződések védik. Így fordulhat elő, hogy nem megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtó cégek akár tíz éven keresztül képesek megtartani a pozíciójukat.
A vállalat úgy véli, hogy az európai nagy repülőtereken kettő helyett három szolgáltatót is kellene szerződtetni, mivel így elő lehetne segíteni a versenyhelyzet kialakulását a költséges duopóliumok működése helyett. „Európának most kell elindítania a reptéri résidő felhasználás reformját, hogy lehetőséget adjon az új belépőknek a versenyre a régi üzemeltetőkkel szemben.
Fontos, hogy túllépjen a régies gyakorlaton a földi kiszolgálás terén, és biztosítsa a valódi versenyt minden reptéren. Ha az EU keresztülviszi ezeket a reformokat, az európai utasok lesznek a haszonélvezői az új útvonalaknak, a szolgáltatások kibővítésének és az alacsonyabb áraknak.”– mondta Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója.
Az easyJet üdvözöl minden kezdeményezést Brüsszeltől, amely segít növelni az utasok kényelmét, és segíti motiválni az európai légitársaságokat a repülőtéri infrastruktúra hatékonyabb használatára.
Az easyJetről
Az easyJet ma Európa első számú légi közlekedési hálózata köszönhetően annak, hogy a légitársaság jelen van Európa top 100 útvonalán és Európa 50 legnagyobb repülőtérén. Az easyJet több mint 580 útvonalon közlekedik, 30 ország 129 repterét érintve. Több mint 300 millió európai él csupán egy órányi autóútra valamely easyJet reptértől. Az easyJet számára fontos a fenntartható környezet. A légitársaság befektet a legújabb technológiába, hatékonyan működik, és üléshelyei legtöbbjét kihasználja, így 22 százalékkal kevesebb az utasonként egy kilométerre jutó CO2 kibocsátás, mint egy hagyományos légitársaság ugyanazon útvonalán.