Piaci reformokat sürget az Easyjet

Az easyJet az EU-t sürgeti, hogy bontsa le a protekcionizmus megmaradt falait a légiközlekedésben.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója, európai parlamenti képviselők és uniós tisztviselők előtt tartott beszédében sürgette az EU-t, hogy folytassa az európai légiközlekedés liberalizálását, ami 1994-ben indult az európai légtér megnyitásával.

A legnagyobb angol légitársaság vezetője szerint a repülőtéri résidő, - azaz a légi járművek számára a menetrend szerinti fel- és leszállásra biztosított idő - kiosztása és a földi kiszolgálás szabályainak reformja már régóta esedékesek.

Az easyJet vezetője a European Aviation Club ülésén arra ösztönözte az EU politikusokat, hogy újítsák meg a fel- és leszállásra biztosított idő kiosztásának rendszerét. Az easyJet támogatja a belépési küszöb növelését és ösztönözné a reptéri résidő kiosztásának optimalizálását.

Carolyn McCall nem a helyi szabályozásban látja a probléma megoldását: úgy véli, hogy a lokális szabályzatok összegyúrása további problémákhoz vezethet a hatékonyság terén. A földi kiszolgálók ugyanabban a helyzetben vannak, mint a légitársaságok, ezért az easyJet szerint biztosítani kell a valódi versenyt a reptereken, így kényszerítve a szállítókat a szolgáltatások fejlesztésére.

Az önkiszolgálást tekintve az easyJet határozottan támogatja azt az elképzelést, hogy a légitársaságok szabadon dönthessenek, melyik földi kiszolgálót alkalmazzák, amennyiben nem elégedettek a reptereken nyújtott szolgáltatással. A légitársaság szerint tarthatatlan, hogy a gyenge földi kiszolgálókat hosszú szerződések védik. Így fordulhat elő, hogy nem megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtó cégek akár tíz éven keresztül képesek megtartani a pozíciójukat.

A vállalat úgy véli, hogy az európai nagy repülőtereken kettő helyett három szolgáltatót is kellene szerződtetni, mivel így elő lehetne segíteni a versenyhelyzet kialakulását a költséges duopóliumok működése helyett. „Európának most kell elindítania a reptéri résidő felhasználás reformját, hogy lehetőséget adjon az új belépőknek a versenyre a régi üzemeltetőkkel szemben.

Fontos, hogy túllépjen a régies gyakorlaton a földi kiszolgálás terén, és biztosítsa a valódi versenyt minden reptéren. Ha az EU keresztülviszi ezeket a reformokat, az európai utasok lesznek a haszonélvezői az új útvonalaknak, a szolgáltatások kibővítésének és az alacsonyabb áraknak.”– mondta Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója.

Az easyJet üdvözöl minden kezdeményezést Brüsszeltől, amely segít növelni az utasok kényelmét, és segíti motiválni az európai légitársaságokat a repülőtéri infrastruktúra hatékonyabb használatára.

Az easyJetről

Az easyJet ma Európa első számú légi közlekedési hálózata köszönhetően annak, hogy a légitársaság jelen van Európa top 100 útvonalán és Európa 50 legnagyobb repülőtérén. Az easyJet több mint 580 útvonalon közlekedik, 30 ország 129 repterét érintve. Több mint 300 millió európai él csupán egy órányi autóútra valamely easyJet reptértől. Az easyJet számára fontos a fenntartható környezet. A légitársaság befektet a legújabb technológiába, hatékonyan működik, és üléshelyei legtöbbjét kihasználja, így 22 százalékkal kevesebb az utasonként egy kilométerre jutó CO2 kibocsátás, mint egy hagyományos légitársaság ugyanazon útvonalán.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.