Plusz milliók bécsi turizmusmarketingre

Az osztrák főváros 2009-ben plusz 1,5 millió eurót fordít turistacsalogatásra, hogy elébe menjen a gazdasági válság negatív hatásainak. A szomszédos országokból és az arab térségből verbuválnak vendégeket.

Szeptember elején a UPC is belépett a zenei tartalomszolgáltatók piacára. A kampánnyal egyidőben elindított music.upc.hu oldalról a UPC internetelőfizetői 800 forintos havi díjért a felhasználók 800 zeneszámot tölthetnek le a Universal Music több mint százezer tételt tartalmazó adatbázisából. A felvételek digitális jogkezelő (DRM) védelemmel vannak ellátva, ezért csak azokon a számítógépeken hallgathatóak, amelyekre letöltötték őket.

Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója a Kreatív Online kérdésére válaszolva elmondta, hogy a jövőben alacsony felár mellett lehetővé kívánják tenni a zeneszámok korlátlan másolását, és erről jelenleg is folynak tárgyalások a szerzői jogvédő szervezetekkel. Elmondta még, hogy egyelőre nem terveznek más kiadókkal is tárgyalni, de ha komoly érdeklődés mutatkozik rá, akkor természetesen megfontolják a repertoárt kibővítését más hanglemezkiadók anyagára is. Szűcs üzleti titokra hivatkozva azt nem árulta el, hogy mennyi felhasználót és mekkora forgalmat várnak a szolgáltatástól, ahogy azt sem, hogy a havi 800 forintos előfizetési díjból hány százalék Universal részesedése.

Szűcs elmondása szerint a beruházás mértéke nem volt jelentős, mert a Média Park digitális tartalomszolgáltató már kész rendszeréhez csatlakoztak, és csupán néhány fejlesztést végeztek házon belül. A szolgáltatás megismertetése részben már fut a ,,Mi mindent megteszünk a szórakoztatásért" kampány keretén belül, de további megoldásokban is gondolkodnak.

A Kreatív Online megkereste a Universal Music digitális üzletág vezetőjét, Pap Ferencet is. Pap kifejtette, hogy a fogyasztó ezzel a szolgáltatással a piacon szereplő legalacsonyabb árért olyan minőségben férhet hozzá a zenéikhez, amire eddig nem volt lehetősége, és az sem mellékes szempont, hogy emellé a fogyasztó biztonságot kap, és nem is kell megosztania a fájljait senkivel. Hozzátette még, hogy azért is tartja fontosnak a UPC-vel kötött megállapodást, mert az internetszolgáltatók eddig nem sokat tettek az illegális féjlcserélők ellen. „Ez a megállapodás példát mutathat a többi szolgáltatónak is, hiszen törvényes letöltésekből származik bevétele, tehát érdeke az illegalitás elleni harc” – magyarázta Pap.

Arra a kérdésre, hogy mekkora bevételre számítanak a Universalnál, Pap azt válaszolta, hogy vannak számok, amit várnak, és ha bejönnek a számításaik, akkor a UPC-s megállapodás annyi pénzt hozhat számukra, mint az eddigi digitális szolgáltatásukból eredő bevételeik összesen.

A zenei szolgáltatással egy időben elindult a UPC új reklámkampánya is. A korábban számos szakmai elismerést hozó Szőke-Badár reklámsorozat után, áprilisban UPC-Show címen új kommunikáció indult. Ezt váltja a szeptembertől induló kampány.

Mi mindent megteszünk a szórakoztatásért

{video|id=452|width=425|height=344}

A UPC-Show-ról a Kreatív pénteken megjelenő szeptemberi számában olvashat kritikát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.