Szeptember elején a UPC is belépett a zenei tartalomszolgáltatók piacára. A kampánnyal egyidőben elindított music.upc.hu oldalról a UPC internetelőfizetői 800 forintos havi díjért a felhasználók 800 zeneszámot tölthetnek le a Universal Music több mint százezer tételt tartalmazó adatbázisából. A felvételek digitális jogkezelő (DRM) védelemmel vannak ellátva, ezért csak azokon a számítógépeken hallgathatóak, amelyekre letöltötték őket.
Szűcs László, a UPC sajtókapcsolati igazgatója a Kreatív Online kérdésére válaszolva elmondta, hogy a jövőben alacsony felár mellett lehetővé kívánják tenni a zeneszámok korlátlan másolását, és erről jelenleg is folynak tárgyalások a szerzői jogvédő szervezetekkel. Elmondta még, hogy egyelőre nem terveznek más kiadókkal is tárgyalni, de ha komoly érdeklődés mutatkozik rá, akkor természetesen megfontolják a repertoárt kibővítését más hanglemezkiadók anyagára is. Szűcs üzleti titokra hivatkozva azt nem árulta el, hogy mennyi felhasználót és mekkora forgalmat várnak a szolgáltatástól, ahogy azt sem, hogy a havi 800 forintos előfizetési díjból hány százalék Universal részesedése.
Szűcs elmondása szerint a beruházás mértéke nem volt jelentős, mert a Média Park digitális tartalomszolgáltató már kész rendszeréhez csatlakoztak, és csupán néhány fejlesztést végeztek házon belül. A szolgáltatás megismertetése részben már fut a ,,Mi mindent megteszünk a szórakoztatásért" kampány keretén belül, de további megoldásokban is gondolkodnak.
A Kreatív Online megkereste a Universal Music digitális üzletág vezetőjét, Pap Ferencet is. Pap kifejtette, hogy a fogyasztó ezzel a szolgáltatással a piacon szereplő legalacsonyabb árért olyan minőségben férhet hozzá a zenéikhez, amire eddig nem volt lehetősége, és az sem mellékes szempont, hogy emellé a fogyasztó biztonságot kap, és nem is kell megosztania a fájljait senkivel. Hozzátette még, hogy azért is tartja fontosnak a UPC-vel kötött megállapodást, mert az internetszolgáltatók eddig nem sokat tettek az illegális féjlcserélők ellen. „Ez a megállapodás példát mutathat a többi szolgáltatónak is, hiszen törvényes letöltésekből származik bevétele, tehát érdeke az illegalitás elleni harc” – magyarázta Pap.
Arra a kérdésre, hogy mekkora bevételre számítanak a Universalnál, Pap azt válaszolta, hogy vannak számok, amit várnak, és ha bejönnek a számításaik, akkor a UPC-s megállapodás annyi pénzt hozhat számukra, mint az eddigi digitális szolgáltatásukból eredő bevételeik összesen.
A zenei szolgáltatással egy időben elindult a UPC új reklámkampánya is. A korábban számos szakmai elismerést hozó Szőke-Badár reklámsorozat után, áprilisban UPC-Show címen új kommunikáció indult. Ezt váltja a szeptembertől induló kampány.
Mi mindent megteszünk a szórakoztatásért
A UPC-Show-ról a Kreatív pénteken megjelenő szeptemberi számában olvashat kritikát.