A Portugál Turizmus a közelmúltban új marketingstratégiát dolgozott ki. Ennek lényege, hogy a mediterrán országot ne csak a nyári hónapokban keressék, hanem új termékekre (wellness-, gyógyturizmus, kalandturizmus, incentive) építve az év többi részében is. Portugáliában 2005 első hat hónapjában 82,5 százalékkal nőtt a magyar kiutazók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest. A forgalom bővülésében komoly szerepet játszott a TAP portugál légitársaság menetrend szerinti járatainak beindítása a magyar főváros és Liszszabon között.
Joaquim Pimpaótól, az ICEP budapesti kereskedelmi tanácsosától megtudtuk, hogy az idei téli szezonban két charterlánc is indul a madeirai Funchalra. Immár az Azori-szigetek szolgáltatói is érdeklődnek a magyar piac iránt, elképzelhető, hogy jövőre már ezt a ma még különlegességnek számító desztinációt is programozni fogja több magyar iroda. A tanácsos szerint a szigetek – amelyekre eddig főleg Portugáliából, Nagy- Britanniából és Németországból érkeztek vendégek – elsősorban a nászutasok számára, illetve az ökoturizmus iránt érdeklődőknek lehet vonzó. A szigeteken főleg három- és négycsillagos szálláshelyek épültek.