Hazánkban tavaly 431 nemzetközi konferenciát szerveztek, amelyek több mint százezer résztvevőt vonzottak. Minden tekintetben rekordnak mondható a tavalyi év: 2005-höz képest a konferenciák száma 26,8 százalékkal, a nemzetközi vásárok száma 20,8 százalékkal emelkedett. A konferenciákon résztvevő nemzetek száma 4,7 százalékkal nőtt, az átlagos tartózkodási idő pedig 12,5 százalékkal volt hosszabb 2006-ban, mint egy évvel korábban. A felmérésből kiderül, hogy Magyarországon kialakult egy „elit” nemzetközi kongresszust szervező és tartó csoport, amely a piaci szereplők mindössze 1 százalékát képviseli, ám a nemzetközi konferenciák több mint egyharmadát szervezi, illetve biztosít számukra helyszínt. A konferenciák területi megoszlásában 2005-höz képest jelentős változás nem volt tapasztalható, a nemzetközi konferenciák háromnegyedét továbbra is a fővárosban tartják. 2006-ban a konferenciákon a résztvevők több mint kétharmada (69%) külföldről érkezett, ez az arány az elmúlt években nem változott. A 100 fő alatti rendezvények száma a tavalyi évben csökkent, míg a 100-250 fős konferenciák száma látványos növekedést mutat. A helyszínek közül továbbra is a szállodák a legkedveltebbek (77%), részarányuk 2005-höz képest 8 százalékkal nőtt, ezzel szemben az egyetemek és az egyéb helyszínek részesedése a felére csökkent. A legtöbb vidéki konferenciát Pécsett (a vidéki konferenciák 11%-a), Szegeden (10%), Debrecenben (9%) és Sopronban (8%) tartották. A Zrt. 2006-ban átfogó kutatást indított a konferenciaturizmus jellemzőinek megismerésére, ennek érdekében a 2001 óta negyedéves rendszerességgel végzett kutatás adatlapját kibővítette, így az elmúlt évtől részletesebb információk állnak rendelkezésre a piac jellegzetességeiről. Egyes cégek üzletpolitikai döntései miatt a visszaérkezett kérdőívek aránya 2006-ban közel 6 százalékkal csökkent 2005-höz képest, így a visszaküldési arány 76 százalékot tett ki. A konferenciák adatait jellemzően a budapesti rendezvényszervezők, illetve a fővárosi magas kategóriájú szállodák tartották vissza.
Rekorderedmények a konferenciaturizmusban
Eredményes évet zárt a magyarországi konferenciaturizmus, derül ki a Magyar Turizmus Zrt. nemzetközi konferenciákra vonatkozó statisztikai adatgyűjtéséből.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.