Rekorderedmények Észak-Európából

Az MT Zrt. Észak-európai képviseletének jelentése szerint a KSH ma publikált adatai alapján 2012-ben 720.488 kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszaka realizálódott a régióból hazánkban, amely a 2011 évi végleges adatokhoz mérten 13,5%-os (85 ezer vendégéjszaka), a reálisabb összevetést adó egy évvel ezelőtti gyorstájékoztató adataival összehasonlítva pedig 20,7%-os (123 ezer vendégéjszaka) növekedést jelent.

A piacot a várakozással szemben nem rendítette meg a Malév év eleji leállása, ugyanakkor a forgalom szerkezete átrendeződött: valamelyest visszaesett a hivatásturisztikai és csoportos beutazó forgalom, miközben rendkívüli dinamikával növekedett - valamennyi korosztályban - az egyéni vendégek száma, akik idén már a forgalom döntő hányadát lebonyolító fapados járatokkal (Norwegian, Wizzair, RyanAir) érkeztek hazánkba. Kiemelkedően magas volt a vendégéjszakák számának növekedése a norvég (+27%) és a svéd (+25%) relációból.

Az észak-európai forgalom 75%-a a budapesti régióra koncentrálódik, ahol az északi piac Németország mögött a második helyre került. Említést érdemel, hogy az észak-európai vendégek - a balatoni kempingeket is kedvelő dánok kivételével - szinte kizárólag szállodai elhelyezést vesznek igénybe, a szállodákban realizált forgalom 630.805 ezer vendégéjszaka, az összes észak-európai vendégéjszaka 87%-át teszi ki és rendkívül dinamikus, 24%-os növekedést mutat.

A reláció vendégforgalma 2012-ben jóval meghaladta az eddig mért legmagasabb forgalmú év (2008-ban 674 ezer vendégéjszaka) szintjét is.

Idén a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján a nyári menetrendi időszakban, a térségből hazánkba irányuló közvetlen repülő kapacitás a múlt évinél mintegy 40%-kal magasabb lesz: növeli az oslói, koppenhágai, stockholmi járatsűrűséget és Helsinkiből új járatot indít a Norwegian, hosszú szünet után ismét visszatér Budapestre a régió legnagyobb hagyományos légitársasága az SAS, valamint balatoni járatot indít Rigából a lettországi Air Baltic. A légi összeköttetések kedvező szerkezeti változása idén várhatóan lehetővé teszi majd a 2012-ben kiesett csoportos és rendezvény forgalom ismételt növelését is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.