Rekordszámú vendéglátóhely tart Torkos Csütörtököt

Amint arról korábban hírt adtunk, az elmúlt három év akcióinak kedvező fogadtatását követően a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében 2009. február 26-án ismét megrendezésre kerül a Torkos Csütörtök.

Az akcióhoz csatlakozott vendéglátóhelyek listáját az érdeklődők a Népszabadság február 12-én megjelenő „Enni-, Inni-, Látnivaló” c. különszámában is megtalálhatják. A Kulturális Turizmus Éve „Bor és gasztronómia” pillérének jegyében megjelent különszámban mindemellett a Társaság további kalandozásokra hívja az olvasókat a hazai ízek és borok világában. A Torkos Csütörtök akció sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy 2006 óta megduplázódott a csatlakozó éttermek száma (2006: 499, 2007: 683, 2008: 1060, 2009 (február 11-én): 1194). Az MT Zrt. még február 24-ig fogadja a jelentkezéseket.

 Az akcióban részt vevő éttermeket a www.menjunkenni.hu oldalon található online kérdőív kitöltésére kérte fel a társaság. Az éttermek jelentős része már korábban is csatlakozott az akcióhoz, több mint egyharmaduk mindhárom évben részt vett benne. A válaszadó 490 étterem együttesen több mint 80 ezer főt látott vendégül. A tavalyi akcióban – becslésünk szerint – összességében kb. 180 000 vendég „torkoskodott”. 2008. február 7-én, Torkos Csütörtökön az éttermek 83,9%-ában jóval kedvezőbben, 14,9%-ában kedvezőbben alakult a vendégforgalom, mint egy átlagos február eleji napon. A bevételek szintén igen pozitív képet mutattak: a vendéglátóhelyek 53,4%-ában jóval kedvezőbben, 39,5%-ában kedvezőbben alakultak, mint egy átlagos februári napon. Az akció eredményeképp a vendéglátóhelyek jelentős része várt forgalomnövekedést a Torkos Csütörtököt követő napokon, illetve hosszabb távon is. A Torkos Csütörtök akcióban részt vevő vendégek jelentős része szintén visszatérő vendég. A megkérdezettek kimondottan elégedettek voltak az akcióval: 2008-ban 92%-uk jelezte, hogy szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül, és 98%-uk ajánlaná az éttermet barátainak. A válaszadók leginkább a szabályok betartásával voltak elégedettek, átlaga az ötös elégedettségi skálán 4,89. Az ételek és italok minősége 4,78-as, az éttermek hangulata átlagosan 4,71-es értékelést érdemelt.

Az elmúlt évek tapasztalatait figyelembe véve az MT Zrt. szigorította az akcióhoz való csatlakozás feltételeit is – ennek fényében különösen jelentős a csatlakozók számának növekedése. A Társaság még mindig fogadja a vendéglátóhelyek jelentkezését, egészen február 24-én 12:00-ig lehet regisztrálni a www.menjunkenni.hu honlapon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.