Roham a McDonald's-ban a munkáért

A Világgazdság Online cikke szerint idén is tízszeres a túljelentkezés a hazai McDonald’sokban a nyári diákmunkákra. A helyek pár nap alatt beteltek, az iskolaszövetkezeteken keresztül nyár közepéig 3500 fő jelentkezett idénymunkára a gyorsétterem-hálózathoz. 2009-ben jól érezhetően felértékelődött a gyorséttermi munka presztízse: a vállalat idén kevesebb új diáknak tud munkalehetőséget kínálni, mert az iskolai időszakban állandó dolgozóként alkalmazott diák kollégák hetente több munkaórát vállalnak.

A diák munkavállalók aránya a hazai McDonald’snál az év nagy részében 50 százalék körüli, azonban nyaranta ez a szám kismértékben megemelkedik. A vállalattal együttműködő iskolaszövetkezet honlapjának látogatottsága 20 százalékkal növekedett a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Nyár közepéig 3500 fő jelentkezett idénymunkára a gyorsétterem-hálózathoz.

A megváltozott gazdasági helyzetben átrendeződött a vállalat diákmunkaerő-térképe.

Elsősorban a fővárosban és vonzáskörzetében a legtöbb a munkalehetőség, de a tavalyi évhez képest még itt is 30 százalékkal kevesebb idénymunkásra tartanak igényt a budapesti McDonald’s éttermek.

Bár Budapesten és vonzáskörzetében a legtöbb a munkalehetőség, ugyanakkor a munkavállalási hajlandóság hagyományosan vidéken nagyobb. Ezért már a diákok körében is megfigyelhető, hogy többen a fővárosban próbálnak szerencsét és nyárra felköltöznek a rokonokhoz.

Harmadával csökkent a nyári pozíciók száma a vezető gyorsétterem-lánc budapesti egységeiben: nyári idénymunkásként a tavalyi 530-hoz képest idén kb. 350-en dolgozhatnak majd a fővárosban.

Egy átlagos nyári diák munkavállaló másfél-két hónapot dolgozik a legnagyobb hazai gyorsétterem-láncnál. Idénymunkában átlagosan bruttó 420 forintos órabér jár, ami délutáni munkavégzés esetén kiegészül 20 százalék műszakpótlékkal. Heti 40 órás munkával a tavalyi 130 ezer forinthoz képest idén közel nettó 140 ezer forintot tud hazavinni két hónap alatt az, aki a 99 hazai McDonald’s étterem valamelyikében vállal munkát nyáron.

A hazai McDonald’snál a szabadságolások miatt mindig is szükség volt a nyári diák munkavállalókra, a gyorséttermi munka pedig nyaranta egyre népszerűbb a fiatalok körében.

Bár 2009 nyarán kevesebb ideiglenes munkaerőt tud alkalmazni, a vállalat nem változtatott diákmunkáltatói politikáján. Hiszen a gyorsétterem-lánc eddig is inkább az év más időszakaiban is itt dolgozó, hosszabb távra tervező, tapasztalt és rutinos diák alkalmazottak igényeire szabott munkakörülmények és munkarend kialakítására koncentrált.  (VG Online)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.