Rubik kocka és Psoriasis Központ Osloban

Január 10-12. között került sor az új év első európai utazási kiállítására, amelynek helyszíne a norvég főváros, Oslo volt. A magyar stand pedig zsebelte befele az elismeréseket - tudtuk meg pénteken a Magyar Turizmus Zrt-től.

A Telenor Arénában megrendezett „Reiselivsmesse" kiállítást 3 nap alatt 45 ezer látogató kereste fel. A kiállításon a magyar nemzeti stand új arculattal jelent meg, amely egyszerű, de mégis elegáns megjelenést sugallt. A korábbi, vizek köré szerveződő arculat domináns kék látványelemeinek egy része itt is felfedezhető, ami megvilágított, jellegzetes magyarországi látványosságokat ábrázoló fotókkal kiegészítve teszi még vonzóbbá a standot.

A stand elegáns megjelenése sok érdeklődő és konkurens kiállító elismerését  kivívta. A Magyar Turizmus Zrt. információs pultja mellett a harkányi Psoriasis Központ várta az érdeklődőket, attrakcióként pedig a jubiláló Rubik-kocka pult formájában és különböző interaktív változataival volt látható és kipróbálható.  A kiállításon három hazai fogászati, illetve egészségügyi szolgáltató is részt vett önálló arculattal és standdal. Mint ismeretes, Norvégia a hazai fogászati turizmus egyik legerősebb piaca. A „Reiselivsmesse" kiállítás három nap alatt 45 ezer szakmai és nagyközönségi látogatót fogadott.

Január 16-19. között rendezték meg Helsinkiben az év legnagyobb észak-európai utazási kiállítását, a „Matka" vásárt. A kiállításon az új arculatú magyar stand attrakciója – immár hagyományosan – a frissen készített kürtőskalács volt, amelyért a vásár teljes időtartama alatt sorban álltak a látogatók. A népszerű kiállítást idén 66 ezren tekintették meg, köztük a szakmai napokon több ezer utazási szakember.

Mindkét kiállítást egy szakmai „B2B" workshop előzött meg: január 9-én Osloban a „Travelmatch" workshopon 130 szolgáltató – köztük 13 magyar – találkozott a meghívott norvég szakmai partnerekkel, Helsinkiben pedig 15-én a „Global Workshop" keretében hazánkból az MT Zrt. és a HTI utazási iroda vett részt és találkozott a meghívott észak-európai utazási irodai szakemberekkel.

Észak-Európa hazánk dinamikusan fejlődő piaca, ahonnan – a Malév év eleji leállása ellenére is – a KSH adatai szerint 2012-ben 720 ezer kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszaka realizálódott, amely 20%-os növekedésnek felelt meg. A kedvező folyamat 2013-ban is folyatódott és a várakozások szerint a régióból érkező vendégéjszakák száma elérheti a 800 ezer vendégéjszakát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.