Az EKF vége nem a Ruhr-vidék vége

A látogatók több mint fele visszatérne a Ruhr-vidékre a kulturális fővárosi évad végeztével is - táékoztatta a Turizmus Online-t a DZT, Német Turisztikai Hivatal

„A külföldi látogatók 77 százaléka külön a RUHR.2010 miatt kereste fel Észak-Rajna–Vesztfáliát” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Ez kiemelten igaz a Hollandiából (45 százalék), Nagy-Britanniából (11 százalék) és a szomszédos Franciaországból, Belgiumból és Lengyelországból (mindegyik 7 százalék) érkező vendégekre.

Különösen érdekes eredmény a leendő kulturális fıvárosoknak és a turisztikai iparágnak egyaránt, hogy a külföldi vendégek 44 százaléka még soha nem járt a Ruhr-vidéken – sőt 12 százalék még Németországban sem.

A külföldi látogatók magas értékelést adtak a rendezvénynek, 51 százalékuk szerint a Ruhr-régió vonzereje egyenértékő Berlinnel, Hamburggal és Münchennel, 35 százalékuk pedig a kulturális események színvonalát az olyan európai nagyvárosokéhoz mérték, mint London, Párizs vagy Róma.

A rendezvény egészével a bel- és külföldi vendégek egyaránt elégedettek voltak, a hatos skálán (ahol az egyes a lenyűgöző, a hatos a kiábrándító) az átlag 1,7 lett. A külföldi vendégek körében a legnagyobb népszerűségnek a musicalek (átlag 1,5) és a múzeumok (1,6) örvendtek. Ezen kívül jó értékeléssel zárt még a kínálat sokszínűsége, a nyitva tartási idők, illetve a gasztronómia és a szálláshelyek is. 

A belföldi látogatók 3,8 napot, ám a nemzetközi vendégek 4,4 napot időztek a régióban. Minden külföldi látogató átlagosan 111 eurót költött a Ruhr-vidéken: ebből 53 százalékot ételre-italra adtak ki, 27 százalék a kiskereskedelembe folyt, 20 százalék pedig az egyéb szolgáltatás kategóriába esett.

A látogatók több mint a fele nyilatkozott úgy, hogy szívesen visszatérne a régióba, és ajánlaná is ismerőseinek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.