„A külföldi látogatók 77 százaléka külön a RUHR.2010 miatt kereste fel Észak-Rajna–Vesztfáliát” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Ez kiemelten igaz a Hollandiából (45 százalék), Nagy-Britanniából (11 százalék) és a szomszédos Franciaországból, Belgiumból és Lengyelországból (mindegyik 7 százalék) érkező vendégekre.
Különösen érdekes eredmény a leendő kulturális fıvárosoknak és a turisztikai iparágnak egyaránt, hogy a külföldi vendégek 44 százaléka még soha nem járt a Ruhr-vidéken – sőt 12 százalék még Németországban sem.
A külföldi látogatók magas értékelést adtak a rendezvénynek, 51 százalékuk szerint a Ruhr-régió vonzereje egyenértékő Berlinnel, Hamburggal és Münchennel, 35 százalékuk pedig a kulturális események színvonalát az olyan európai nagyvárosokéhoz mérték, mint London, Párizs vagy Róma.
A rendezvény egészével a bel- és külföldi vendégek egyaránt elégedettek voltak, a hatos skálán (ahol az egyes a lenyűgöző, a hatos a kiábrándító) az átlag 1,7 lett. A külföldi vendégek körében a legnagyobb népszerűségnek a musicalek (átlag 1,5) és a múzeumok (1,6) örvendtek. Ezen kívül jó értékeléssel zárt még a kínálat sokszínűsége, a nyitva tartási idők, illetve a gasztronómia és a szálláshelyek is.
A belföldi látogatók 3,8 napot, ám a nemzetközi vendégek 4,4 napot időztek a régióban. Minden külföldi látogató átlagosan 111 eurót költött a Ruhr-vidéken: ebből 53 százalékot ételre-italra adtak ki, 27 százalék a kiskereskedelembe folyt, 20 százalék pedig az egyéb szolgáltatás kategóriába esett.
A látogatók több mint a fele nyilatkozott úgy, hogy szívesen visszatérne a régióba, és ajánlaná is ismerőseinek.