Sikeres akciók Észak-Magyarországon

Sikeresnek bizonyultak az Észak-magyarországi régióban szervezett forgalomélénkítő akciók: a vendégforgalom átlag feletti mértékben nőtt. 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kereskedelmi szálláshelyekre vonatkozó vendégforgalmi adatai szerint a januártól augusztusig terjedő időszakban a 9 turisztikai régió közül Észak-Magyarország teljesített a legjobban az előző év azonos időszakához képest.

"Régiónk a külföldi vendégek terén 9 %-os, a belföldi vendégeket figyelembe vége pedig 4,7 %-os növekedést ért el. Ez összességében 5,4 %-os emelkedés a tavalyi év ezen időszakához képest" - tudtuk meg a regionális marketingigazgatóságtól.

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága az idei évben 5 akcióba csoportosította a legfontosabb észak-magyarországi kínálatot, eseményeket. Az évet januártól márciusig az Évindító wellness akció indította, mely kedvezményes szállást és fürdőbelépőket biztosított.

Az akcióban részt vettek a régió különböző részeiről szolgáltatók, szállásadók, programgazdák valamint TDM szervezetek. Június 6-a és 13-a közötti időszakra esett a Júniusi lakoma elnevezésű akció. Az akcióhoz csatlakozott szolgáltató kedvezményes szállást biztosított, hogy a régióba érkezett vendégek gasztronómiai túrák során megízlelhessék Észak-Magyarország különleges ételeit, italait.

Június 20-a és július 3-a között folyt a nagysikerű Kaland7-ek akciósorozat, melyben a régió 5 kalandparkja biztosított akciós belépőjegyet, valamint számos további szolgáltató ajánlott akciós szállásokat a belépőjegyek mellé. A Nyári Kultúrfittness akcióban a nyári fesztiválokat, rendezvényeket kommunikálták a nagyközönség felé.

Idén immáron 4. alkalommal került megrendezésre a VizesKEDDj+ kampányuk, amelyet 2011-ben utószezoni wellness akciókkal bővítettek ki, azakciók még jelenleg is tartanak. Fürdőikbe keddenként a fürdőbelépőből 50%-os kedvezmény várt a vendégekre. A szállásadók kedvező ajánlatokat kínálnak októberben és novemberben is.

A még hátralévő és a jövőbeni akcióikat egyaránt megtalálhatja a www.eszakmagyarorszag.itthon.hu régiós turisztikai portálon.

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága, a Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetek (TDM), valamint a szolgáltatók szorosan együttműködve az országos átlagot 7,5%-kal meghaladva teljesítették az év első 8 hónapját, amely minden szereplő sikeres együttműködésének az eredménye.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.