A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kereskedelmi szálláshelyekre vonatkozó vendégforgalmi adatai szerint a januártól augusztusig terjedő időszakban a 9 turisztikai régió közül Észak-Magyarország teljesített a legjobban az előző év azonos időszakához képest.
"Régiónk a külföldi vendégek terén 9 %-os, a belföldi vendégeket figyelembe vége pedig 4,7 %-os növekedést ért el. Ez összességében 5,4 %-os emelkedés a tavalyi év ezen időszakához képest" - tudtuk meg a regionális marketingigazgatóságtól.
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága az idei évben 5 akcióba csoportosította a legfontosabb észak-magyarországi kínálatot, eseményeket. Az évet januártól márciusig az Évindító wellness akció indította, mely kedvezményes szállást és fürdőbelépőket biztosított.
Az akcióban részt vettek a régió különböző részeiről szolgáltatók, szállásadók, programgazdák valamint TDM szervezetek. Június 6-a és 13-a közötti időszakra esett a Júniusi lakoma elnevezésű akció. Az akcióhoz csatlakozott szolgáltató kedvezményes szállást biztosított, hogy a régióba érkezett vendégek gasztronómiai túrák során megízlelhessék Észak-Magyarország különleges ételeit, italait.
Június 20-a és július 3-a között folyt a nagysikerű Kaland7-ek akciósorozat, melyben a régió 5 kalandparkja biztosított akciós belépőjegyet, valamint számos további szolgáltató ajánlott akciós szállásokat a belépőjegyek mellé. A Nyári Kultúrfittness akcióban a nyári fesztiválokat, rendezvényeket kommunikálták a nagyközönség felé.
Idén immáron 4. alkalommal került megrendezésre a VizesKEDDj+ kampányuk, amelyet 2011-ben utószezoni wellness akciókkal bővítettek ki, azakciók még jelenleg is tartanak. Fürdőikbe keddenként a fürdőbelépőből 50%-os kedvezmény várt a vendégekre. A szállásadók kedvező ajánlatokat kínálnak októberben és novemberben is.
A még hátralévő és a jövőbeni akcióikat egyaránt megtalálhatja a www.eszakmagyarorszag.itthon.hu régiós turisztikai portálon.
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága, a Turisztikai Desztináció Menedzsment szervezetek (TDM), valamint a szolgáltatók szorosan együttműködve az országos átlagot 7,5%-kal meghaladva teljesítették az év első 8 hónapját, amely minden szereplő sikeres együttműködésének az eredménye.