Hazai piac
A Kisalföldi Presztízs Díjjal és Üzlet és Siker Minősített Vállalkozása címmel is kitüntetett, a HoReCa-szektor kiszolgálására szakosodott vállalat belső értékelése szerint ez azért is jelentős eredmény, mert idén a megszokotthoz képest gyengén alakult a nyári vendéglátói szezon, a kisebb vendégszám kevesebb napos hétvégével párosult. Ennek ellenére a szezonális helyek forgalma sem csökkent a Matusz-Vadnál, de a legjelentősebb növekedést Budapesten érte el a cég. A nyugati országrész (győri raktárbázisról történő kiszállítással) hozamában Sopron és Pécs térsége, a keleti régióban (felsőtárkányi telephelyről történő ellátással) Szeged, Miskolc és Debrecen környéke emelkedett ki. A hazai piacokról származó árbevétel tekintetében 60-40%-os a megoszlás a vállalat két telephelye – Győr és Felsőtárkány – között, előbbi javára.
A több éve tartó töretlen fejlődés okán a Matusz-Vad Zrt. közeljövőbeli tervei között szerepel egy új győri hűtőház építése, amely az egyik legfőbb stratégiai célt, a portfólió bővítését szolgálná: a meglévő termékeknél sokféle kiszerelés raktáron tartását, illetve folyamatosan új termékek bevezetését. A választék szélesítésével, az egy termék-sok kiszerelés elvvel a cég a partnerek hatékony és ár-érték arányos vásárlását igyekszik segíteni. A logisztikai részlegen is innovációra kerülhet sor, tárgyalások folynak egy a vállalat igényeire szabott logisztikai program vásárlására és bevezetésére, amellyel a cég saját, 35 darabos autóparkjának kihasználtságát teljes mértékben a vevői igényekhez rugalmasan tudja majd igazítani.
Külföldi piacok
A tavalyi, realizált 5,4 milliárd forintot meghaladó forgalmat produkáló Matusz-Vad Zrt. 2009-ben kezdte meg a külföldi terjeszkedését. A 2009 februárja óta franchise keretek között zajló szlovákiai terjeszkedés (Horeca-Expres s.r.o. franchise partnerrel, Gastro-Expres branddel fémjelezve) és a tavaly tavasszal indított osztrák piachódítás (győri telephelyről történő kiszállítással, a Gastro-Genius márkanév és logó égisze alatt) a kezdetihez hasonló dinamikát mutat a 2010-es évben is.
Szlovákia
A Matusz-Vad Zrt. szlovákiai franchise partnere havi 150-180 ezer eurós forgalmat bonyolított az idei harmadik negyedévben, ez átlagosan 40%-os növekedést jelent a tavalyi bázishoz mérten. A lendületes fejlődés köszönhető annak is, hogy a cég megkezdte a terjeszkedést Szlovákia keleti felében is. Beruházásokra is sor került és kerül a franchise partnernél: meglévő gépkocsiparkjukat újabb 3 teherautóval bővítették, területi képviselőik pedig megkezdték az egyedi fejlesztésű, központi IT-rendszerrel kompatibilis iPhone- szoftver használatát, amelyet a Matusz-Vad Zrt. több mint egy éve alkalmaz Magyarországon. Emellett várhatóan a jövő év elején-közepén elkészül a galántai székhelyű szlovák társcég keleti raktárbázisa Prešovban.
Ausztria
A legnagyobb dinamizmust a Matusz-Vad Zrt.-n belül az osztrák piac (Bécs és Alsó-Ausztria határunkhoz közelebb eső területei, Burgenland) mutatta a harmadik negyedévben: a kiszállítások mértéke a tavalyi bázis 6-8-szorosára nőtt, a havi átlag forgalom 140-150 ezer euró körül mozgott. A vevői kör folyamatosan havi szinten 30-40 új partnerrel bővült, aminek eredményeként a cég újabb szállító autóval egészítette ki az osztrák flottát, valamint a call center és a területi képviselői kör is bővítésre került. (Sajtóközlemény)