Sikeres harmadik negyedévet zárt a Matusz-Vad

Újra forgalomnövekedést könyvelhetett el magának a győri székhelyű Matusz-Vad Zrt., a hazai fagyasztott élelmiszerkereskedelem egyik piacvezető vállalata. Az értékesítés nettó árbevétele 31,5%-kal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest, 2010 e három hónapját tekintve megközelítette a 2 milliárd forintot. Volumenben még ennél is nagyobb mértékű fejlődést tudhatott magáénak a cég, a kiszállított árumennyiség 40%-kal haladta meg a tavalyi harmadik negyedéves eredményt.

Hazai piac

A Kisalföldi Presztízs Díjjal és Üzlet és Siker Minősített Vállalkozása címmel is kitüntetett, a HoReCa-szektor kiszolgálására szakosodott vállalat belső értékelése szerint ez azért is jelentős eredmény, mert idén a megszokotthoz képest gyengén alakult a nyári vendéglátói szezon, a kisebb vendégszám kevesebb napos hétvégével párosult. Ennek ellenére a szezonális helyek forgalma sem csökkent a Matusz-Vadnál, de a legjelentősebb növekedést Budapesten érte el a cég. A nyugati országrész (győri raktárbázisról történő kiszállítással) hozamában Sopron és Pécs térsége, a keleti régióban (felsőtárkányi telephelyről történő ellátással) Szeged, Miskolc és Debrecen környéke emelkedett ki. A hazai piacokról származó árbevétel tekintetében 60-40%-os a megoszlás a vállalat két telephelye – Győr és Felsőtárkány – között, előbbi javára.

A több éve tartó töretlen fejlődés okán a Matusz-Vad Zrt. közeljövőbeli tervei között szerepel egy új győri hűtőház építése, amely az egyik legfőbb stratégiai célt, a portfólió bővítését szolgálná: a meglévő termékeknél sokféle kiszerelés raktáron tartását, illetve folyamatosan új termékek bevezetését. A választék szélesítésével, az egy termék-sok kiszerelés elvvel a cég a partnerek hatékony és ár-érték arányos vásárlását igyekszik segíteni. A logisztikai részlegen is innovációra kerülhet sor, tárgyalások folynak egy a vállalat igényeire szabott logisztikai program vásárlására és bevezetésére, amellyel a cég saját, 35 darabos autóparkjának kihasználtságát teljes mértékben a vevői igényekhez rugalmasan tudja majd igazítani.

Külföldi piacok

A tavalyi, realizált 5,4 milliárd forintot meghaladó forgalmat produkáló Matusz-Vad Zrt. 2009-ben kezdte meg a külföldi terjeszkedését. A 2009 februárja óta franchise keretek között zajló szlovákiai terjeszkedés (Horeca-Expres s.r.o. franchise partnerrel, Gastro-Expres branddel fémjelezve) és a tavaly tavasszal indított osztrák piachódítás (győri telephelyről történő kiszállítással, a Gastro-Genius márkanév és logó égisze alatt) a kezdetihez hasonló dinamikát mutat a 2010-es évben is.

Szlovákia

A Matusz-Vad Zrt. szlovákiai franchise partnere havi 150-180 ezer eurós forgalmat bonyolított az idei harmadik negyedévben, ez átlagosan 40%-os növekedést jelent a tavalyi bázishoz mérten. A lendületes fejlődés köszönhető annak is, hogy a cég megkezdte a terjeszkedést Szlovákia keleti felében is. Beruházásokra is sor került és kerül a franchise partnernél: meglévő gépkocsiparkjukat újabb 3 teherautóval bővítették, területi képviselőik pedig megkezdték az egyedi fejlesztésű, központi IT-rendszerrel kompatibilis iPhone- szoftver használatát, amelyet a Matusz-Vad Zrt. több mint egy éve alkalmaz Magyarországon. Emellett várhatóan a jövő év elején-közepén elkészül a galántai székhelyű szlovák társcég keleti raktárbázisa Prešovban.

Ausztria

A legnagyobb dinamizmust a Matusz-Vad Zrt.-n belül az osztrák piac (Bécs és Alsó-Ausztria határunkhoz közelebb eső területei, Burgenland) mutatta a harmadik negyedévben: a kiszállítások mértéke a tavalyi bázis 6-8-szorosára nőtt, a havi átlag forgalom 140-150 ezer euró körül mozgott. A vevői kör folyamatosan havi szinten 30-40 új partnerrel bővült, aminek eredményeként a cég újabb szállító autóval egészítette ki az osztrák flottát, valamint a call center és a területi képviselői kör is bővítésre került. (Sajtóközlemény)

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.