Az első eladó Karsai Gábor volt, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgató helyettese arról számolt be, hogy a vendéglátóipar bizalmi indexe mélyponton van. Az ágazat legtöbb cége költségtakarékossági intézkedéseket vezetett be, embereket küld el, és elhalasztja a fejlesztéseit. Az idei infláció az előrejelzések szerin 3,3 százalék lesz, a reálkeresetek 1 százalékkal esnek vissza, a fogyasztási cikkek kereslete pedig 3 százalékkal. A kilábalás esélyeiről a szakember azt mondta, hogy 2010-től várhatóan nem romlik a helyzet, de javulni csak lassan fog.
Nádasi Tamás, az Aquaprofit elnöke arra hívta a figyelmet, hogy turisták lesznek, csak az a kérdés, hova mennek. Ami a turizmussal kapcsolatos prognózisokban mostanában gyakran szerepel, az igaz lesz Magyarországra is: a turisták rövidebb időre jönnek, kevesebbet költenek, és azokat a helyeket keresik, ahol kedvező az ár-érték- arány. Egyes vélemények szerint túl sok a szálloda Magyarországon, de Nádasi Tamás azt mondja, önmagában ez nem probléma. „Napi standolás helyett napi aggódás” így jellemezte hétköznapjait Rosenstein Tibor, a családi vállalkozásként működtetett Rosenstein vendéglő tulajdonosa. Úgy vélte, ma az az étterem maradhat talpon, amelyet a séf vagy a tulajdonos nevéhez tudnak kötni a vendégek.
Bognár Bertalan, a Magyar Posta Zrt. üzleti ügyfelek osztályának vezetője rendkívül látványos és pergő prezentációjában a jelenlévők figyelmébe ajánlotta a posta 3-400 ezer közötti nevet tartalmazó adatbázisát, amelynek segítségével célzott üzeneteket lehet küldeni bármilyen célcsoportnak. Annak illusztrálására, hogy mire használható, egy hasonló adatbázis, néhány adatot is felsorolt: az étterembe járók 54 százaléka szokott hosszú hétvégi üdülésen részt venni, 70 százaléknak van autója, 32 százaléka dohányzik és 71 százaléka családos. A konferencia legjobban várt pontja a kerekasztal-beszélgetés volt Rudits Károly, a bezárt LouLou étterem vezetőjével és Bakáts Tibor moderálásával. Vita bontakozott ki arról, milyen a magyar gasztronómiai kultúra, miért nincs – és kell-e egyáltalán – Michelin-csillagos étterem Magyarországon, milyen kompromisszumokat köthet egy étterem, melyik szegmenst veszélyezteti leginkább a válság, illetve hogy milyen volt a Torkos Csütörtök.