Sikeres volt a gasztrokommunikációs konferencia

Közel kilencven résztvevővel lezajlott a Vendég és Hotel gasztrokommunikációs konferenciája.

Az első eladó Karsai Gábor volt, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgató helyettese arról számolt be, hogy a vendéglátóipar bizalmi indexe mélyponton van. Az ágazat legtöbb cége költségtakarékossági intézkedéseket vezetett be, embereket küld el, és elhalasztja a fejlesztéseit. Az idei infláció az előrejelzések szerin 3,3 százalék lesz, a reálkeresetek 1 százalékkal esnek vissza, a fogyasztási cikkek kereslete pedig 3 százalékkal. A kilábalás esélyeiről a szakember azt mondta, hogy 2010-től várhatóan nem romlik a helyzet, de javulni csak lassan fog.

Nádasi Tamás, az Aquaprofit elnöke arra hívta a figyelmet, hogy turisták lesznek, csak az a kérdés, hova mennek. Ami a turizmussal kapcsolatos prognózisokban mostanában gyakran szerepel, az igaz lesz Magyarországra is: a turisták rövidebb időre jönnek, kevesebbet költenek, és azokat a helyeket keresik, ahol kedvező az ár-érték- arány. Egyes vélemények szerint túl sok a szálloda Magyarországon, de Nádasi Tamás azt mondja, önmagában ez nem probléma. „Napi standolás helyett napi aggódás” így jellemezte hétköznapjait Rosenstein Tibor, a családi vállalkozásként működtetett Rosenstein vendéglő tulajdonosa. Úgy vélte, ma az az étterem maradhat talpon, amelyet a séf vagy a tulajdonos nevéhez tudnak kötni a vendégek.

Bognár Bertalan, a Magyar Posta Zrt. üzleti ügyfelek osztályának vezetője rendkívül látványos és pergő prezentációjában a jelenlévők figyelmébe ajánlotta a posta 3-400 ezer közötti nevet tartalmazó adatbázisát, amelynek segítségével célzott üzeneteket lehet küldeni bármilyen célcsoportnak. Annak illusztrálására, hogy mire használható, egy hasonló adatbázis, néhány adatot is felsorolt: az étterembe járók 54 százaléka szokott hosszú hétvégi üdülésen részt venni, 70 százaléknak van autója, 32 százaléka dohányzik és 71 százaléka családos. A konferencia legjobban várt pontja a kerekasztal-beszélgetés volt Rudits Károly, a bezárt LouLou étterem vezetőjével és Bakáts Tibor moderálásával. Vita bontakozott ki arról, milyen a magyar gasztronómiai kultúra, miért nincs – és kell-e egyáltalán – Michelin-csillagos étterem Magyarországon, milyen kompromisszumokat köthet egy étterem, melyik szegmenst veszélyezteti leginkább a válság, illetve hogy milyen volt a Torkos Csütörtök.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.