A találkozó célja volt összekötni a keresletet a kínálattal, azaz lehetőséget adni a beutaztatással foglalkozó szervezetek, valamint a vidéki attrakciókkal rendelkező desztinációk képviselőinek az ismerkedésre és a kapcsolódási pontok megtalálására, ezzel is ösztönözve a konkrét értékesítést. A Hotel Palazzo Zichyben megrendezett találkozón az előre bejelentkezett TDM szervezeteken kívül a Magyar Beutaztatók Szövetségének tagszervezetei, valamint a Magyar Turizmus Zrt. regionális marketing igazgatóságai vettek részt.
A workshopot megelőzően, Kálmán István, a Liberty International ügyvezető igazgatója beszélt a megváltozott piaci trendekről, és ennek kapcsán az utazásszervezőket érintő új kihívásokról, valamint arról, hogy az utak értékesítésébe miért fontos bevonni a klasszikus disztribúciós csatorna valamennyi résztvevőjét. Ezt követően Dr. Lőrincz Katalin, a Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője mutatta be a helyi TDM szervezetet, valamint felvázolta elvárásaikat a beutaztatók felé.
Az előadáson, majd az azt követő közel kétórás workshopon, valódi szakmai párbeszéd során megvalósult a részt vevő TDM szervezetek és az utazási irodák egymással szembeni igényeinek és elvárásainak felmérése és összeegyeztetése.
A találkozó összegzéseként megállapítható, hogy a MABEUSZ tagok nyitottak a vidéki desztinációk és az általuk kínált lehetőségek felé, elsősorban leisure és incentive utak értékesítését szem előtt tartva.
A workshop sikerére való tekintettel a Magyar Turizmus Zrt. a TDM-MABEUSZ találkozót rendszeresen – következő alkalommal jövő februárban – meg szeretné szervezni.