Skanzen: élményt az örökségből

A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum ma a legnagyobb spontán hazai ismertséggel rendelkező szabadtéri kiállítóhely és a magyar lakosság ötöde járt már ott, derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet 2008 októberében zajlott reprezentatív kutatásból, amelynek eredményeit csütörtökön osztották meg a sajtó képviselőivel.

A Skanzen 40 éves történetében először készült az intézményhez kapcsolódó reprezentatív vizsgálat, amelyre most azért volt szükség, hogy a múzeumban az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében jelenleg megvalósuló beruházás, a Skanzen Örökség Program majdani hatásai mérhetővé váljanak. A 2008 tavaszán kezdődött, összesen 2,2 milliárd forintos fejlesztés négy elemből áll: megépül az Észak-Magyarországi falu tájegység, létrehoznak egy skanzenvasutat, amely az egyes tájegységeket köti össze, új bejárati épületet alakítanak ki és Nyitott Muzeológiai Műhelyt hoznak létre, mondta el Dr. Cseri Miklós, a Szentendrei Szabadtéri Múzeum igazgatója.

A GfK kutatásából kiderül, a jellegzetes Skanzen-látogatók szabadidejükben szívesen keresnek fel szabadtéri múzeumokat, ugyanakkor lelkesen járnak más múzeumokba és nem kevésbé lelkes kirándulók is. Emellett kiemelkedő gyakorisággal látogatják a színházakat, szabadtéri fesztiválokat, koncerteket is, ismertette Dörnyei Otilia, a Gfk Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. A sokféle programon általában családi, baráti körben vesznek részt, és az újabb programlehetőségek kiválasztásában sokat adnak társaik, barátaik véleményére.

A szentendrei Skanzen ma a legnagyobb spontán ismertséggel rendelkező hazai szabadtéri kiállítóhely: a magyar társadalom legalább 11%-a magától említi a nevét ebben a kategóriában, támogatott ismertsége a teljes lakosságban 39%-os. A magyar lakosság 21%-a állítja, hogy már járt ott, vagyis a Skanzent ismerők fele felkereste a múzeumot. Az is kiderült, hogy aki egyszer járt a Skanzenben, az 38%-ban visszatér. A Skanzen ismertsége, látogatottsága nemzetközi viszonylatban is átlag feletti.

A kutatás szerint, akik ismerik a Skanzent, azok kimagasló mértékben tisztában is vannak a múzeum eredendő küldetésével, hiszen elsőként a „különböző tájegységekre jellemző régi házak, népi építészet” formula jut eszükbe róla, s ezt rögtön a „hagyományőrzés, régi szokások felelevenítése” követi. Ha azonban a kutatók a látogató saját élményének mibenlétére kérdeznek rá, kiderül, hogy a „minden korosztály számára élvezhető program a szabad levegőn”, a „park és múzeum egyben”, valamint az „ideális családi program” válaszok a legnépszerűbbek.

A Skanzent legalább egyszer meglátogatók 48%-a semmit sem hiányol a múzeumból. A fiatal családos és az átlagosnál magasabb jövedelmű fiatal látogatók között azonban van egy szignifikáns csoport, amely „több látnivalót”, egyéb „szolgáltatásokat”, illetve „könnyebb megközelíthetőséget, parkolási lehetőséget” szeretne. A nemrégiben elindult fejlesztések sok tekintetben elébe mennek ezeknek az igényeknek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.