Hasonlóan sok panasz érkezik a szövetséghez a megosztott üdülési joggal, és a kuponos szolgáltatókkal kapcsolatban is – tette hozzá az ügyvezető elnök.
Az EU területére évente átlagosan 1700 veszélyes termék érkezik, az ezek miatti riasztásban, majd kiszűrésükben tavaly Magyarország érte el a legjobb helyezést – mondta Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója.
A jövőben a vállalati oldalról a fogyasztók életminőségét befolyásoló eszközökre kell fókuszálni a fogyasztóvédelmet – fejtette ki Baranovszky György. Példaként említette, hogy távollevők között telefonon is létrejöhet a szerződés, amelynek a létrejöttét hangfelvételen kell rögzíteni. Tipikusan ilyenek a közüzemi és a távközlési szolgáltatók fogyasztói szerződései. A problémák a hangfelvételekhez való hozzájutáskor jelentkeznek.
Pintér István beszélt a fogyasztóbarát emblémáról, amelyet 8 cég kapott meg eddig. Csak hatósági vizsgálat után lehet ehhez hozzájutni, és feltétel az is, hogy a cég ellen egy évig nem indult fogyasztóvédelmi eljárás.
A főigazgató az utazással egybekötött termékértékesítésekkel szembeni panaszokat emelte ki a hozzájuk érkezettek közül. A bolti árhoz képest háromszoros áron adják ilyenkor a termékeket a szervezők.
A tájékoztatót követő konferencián több tárca képviselője is előadást tart a fogyasztóvédelem aktuális problémáiról, és szó lesz a békéltető testületek munkájáról is. Ezekhez már nem csak a fogyasztók, hanem a kkv-k is fordulhatnak jogorvoslatért.
Forrás: MTI