A kutatás kiterjedt annak tesztelésére is, hogy az étkezési jegyek értékének további potenciális emelésére miként reagálnának a gazdaság érintett szereplői. A Szonda-Ipsos vállalati felmérése szerint 2005 elején a versenyszférában dolgozók 57 százaléka részesült hideg és 11 százalékuk meleg étkezési utalványban a munkáltatók bevallása szerint. Előbbi 3 százalékpontos csökkenés az előző évi felméréshez képest. Utóbbi a kerekítési határokon belül megegyezik az előző évi mértékkel. A hazai gyakorlat szerint a vendéglők déli forgalmának több mint a felét a környékbeli dolgozók fogyasztása adja. A vizsgálatba bekerült vendéglátóhelyek közel 75 százaléka fogad el étkezési utalványt, illetve 25 százalékuk áll szervezett kapcsolatban munkáltatókkal. Az étkezési utalványt elfogadók több mint a fele 2003-2005 között döntött így, tehát itt egyértelműen tetten érhető a kedvező hatás. Az érintett vendéglátók kétharmada szerint megéri jeggyel foglalkozni. A meleg utalványok beváltásával foglalkozó éttermek 70 százaléka szerint a jegyek értékének emelése növelné forgalmukat. A vendéglátóhelyek 58-63 százaléka hajlandó építési és gépi beruházásokra, étterme bővítésére, átalakítására, illetve új étterem megnyitására, azonban ezt csak a forgalom megtöbbszöröződése (2-5-szörös emelkedése) esetén tenné. Leginkább új főállású munkaerő felvételére hajlandóak az érdekeltek (77 százalékuk a forgalom duplázódása esetén). Az étkezési jegyeket el nem fogadó éttermek a vendégkör összetételével, a készpénzfizetés előnyeivel, illetve az étkezési jegy forgalmazók felkérésének hiányával indokolják a helyzet ilyetén alakulását.
Stagnál az étkezési utalványok forgalma
A GKI Rt. harmadik alkalommal vizsgálta az étkezési utalványok szerepét és az utalványok értékének emelése nyomán kialakuló hatásokat.

Jön az Országos Étterem Hét
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.

Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.

Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott

Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.

Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.