A helyközi személyszállításban az utasforgalom lényegében nem változott, míg az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal nőtt 2011-ben 2010-hez képest.
A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve - az autóbusz-forgalom súlya a meghatározó: 78%. A nemzetközi szállításban 55%-os részesedésével a légi közlekedésé a vezető szerep, a vasút 28%, az autóbusz 17%-os hányadot képvisel. A vasúton utazók száma összességében 4%-kal nőtt. A légi személyszállításban az utasszám 8%-kal, a teljesítmény 13%-kal nőtt.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 72 országgal lebonyolított utasforgalma 8,9 millió fő, ami 9%-kal volt több, mint a 2010. évi. Ezt az utasforgalmat összesen 109,9 ezer, az előző évinél 4%-kal több járattal realizálta. A legnagyobb forgalmat lebonyolító légitársaságok a MALÉV, a Wizz Air, a Lufthansa, az EasyJet, a KLM, a Swiss és a British Airways.
A legnagyobb súlyú országok a menetrend szerinti forgalomban – az utasok számát tekintve – Németország, az Egyesült Királyság, Olaszország és Hollandia voltak.
A helyi személyszállítás utaskilométerben mért teljesítménye közel 1%-kal nőtt 2010-hez képest, az utasszám lényegében nem változott. A legmagasabb – az utasszámot tekintve 55%-os, az utaskilométert figyelembe véve 58%-os – részaránya az autóbusz-közlekedésnek volt. Az autóbuszon utazók 48%-a Budapesten közlekedett.
A jelentésből továbbá az is kiderül, hogy a belföldi áruszállítási teljesítmények csökkenését a nemzetközi szállítás ellensúlyozni tudta tavaly, így az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmények kis mértékben emelkedtek 2011-ben. Tovább emelkedett az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma, ugyanakkor csaknem 40%-uk használt személygépkocsi volt.