Széll Tamás lett Európa legjobb szakácsa

Magyarország május 11-én a gasztronómia területén történelmet írt: Széll Tamás és csapata nyerte a Bocuse d’Or budapesti döntőjét, így biztosítva egyben helyét a jövő évi lyoni világversenyen. A második helyezett Norvégia, a harmadik pedig Svédország lett.

Csapatmunka, összefogás, alázat

Erre az elsöprő győzelemre senki sem számított. A hazánknak európai sikert hozó séf négy és fél hónapon át, decembertől készült a megmérettetésre, és az egész verseny alatt teljes nyugalommal viselte a drukkerek, fotósok, televíziósok közelségét. Saját elmondása szerint ezt a sikert csak csapatmunkával, összefogással, fegyelmezettséggel és a szakma iránti teljes alázattal lehetett elérni, de persze rengeteget segített, hogy sokan támogatták őket már a felkészülés ideje alatt is: „Nem izgultam, hiszen az eddigi versenytapasztalat sokat jelentett, de persze Brüsszelben még én sem voltam ilyen rutinos. Elsődlegesen a skandináv csapatokat kísérjük mindig figyelemmel, de azt legmerészebb álmunkban sem reméltük, hogy nemcsak bekerülünk közéjük, hanem meg is előzzük őket. Külön köszönet Vomberg Frigyesnek és Szabó Kevinnek”.

A magyar csapat felkészülése során sokat segített még az APLI Design, Fekete Antónió, a magyar döntőn második helyezést elérő Pohner Ádám, valamint a Michelin-csillagos Serge Vieira, Rasmus Kofoed és Tommy Myllymäki is.

Szulló Szabina csapatkapitány a zsűri egyedüli női tagja, Széll Tamás párja: „Nagyon izgultam, mert bár voltam már zsűritag, de ilyen nagyszabású versenyen először kaptam meg ezt a megtisztelő feladatot. Pontosan látjuk, mire kell majd figyelnünk a lyoni megmérettetésen.”

A lelátót felrobbantotta a közönség

Csapody Balázs, a balatonszemesi Kistücsök étterem tulajdonosa egyike volt a felkészülést segítő és irányító csapatnak: „A Bocuse d’Or az év gasztronómiai ünnepe, több ezer szurkoló tölti meg ilyenkor a lelátókat. Néha olyan, mintha egy focivb- n lennénk. Amikor kimondták, hogy Magyarország nyert, egyszerre sírtunk és nevettünk, mert ezzel a hatalmas sikerrel nem számoltunk!”

Nyerő tizenegy, agancsokkal tűzdelve

A versenyzők adott alapanyagokból dolgoztak, de saját konyhájuk jellemzőit, egyéni kreativitásukat, hagyományaikat is „belefőzhették” az ételeikbe. A gímszarvasborjúcombról szinte mindegyik csapatnak a szarvasagancs jutott eszébe díszítőelemként, így a húsos tálak bemutatójánál egymást érték a különféle agancsdekorációk. A magyar csapatot a norvégok és a svédek követték, mellettük Franciaország, Izland, Finnország, Hollandia, Svájc, Belgium, Dánia és Észtország csapata lehet majd ott Lyonban a 2017-es világdöntőn. A legjobb halételért járó különdíjat az izlandi, a legjobb húsételért járó különdíjat a francia csapat vihette haza. A legjobb commis-nak járó díjat a svéd séf segítője kapta.

Az adott országnak is sokat jelent a Bocuse d’Or

Mint a budapesti kétnapos programon is kiderült: ez igazából egy show-műsor, annak minden szükséges kellékével, de egyben nagyszerű lehetőség arra, hogy az adott ország gasztronómiája előtérbe kerülhessen.

A budapesti Bocuse d’Or tehát nemcsak a szakmának volt fontos, hanem egyben kiváló promóciós eszköz és országimázsépítő lehetőség. Alkalmat adott arra, hogy a nemzetközi porondon előtérbe kerüljenek hazánk termékei, kulturális és turisztikai kincsei, gasztronómiája. Az idei, budapesti Bocus d’Or-on több mint 400 hazai és nemzetközi újságíró és több ezer lelkes szurkoló és érdeklődő gasztrokedvelő ismerkedhetett a magyar konyhával, valamint a fővárosi szálláslehetőségeknek is jelentős bevételt hozott a csúcsrendezvény.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.