Szeptember elsejétől a PSZÁF erősíti a fogyasztóvédelmet

A következő hónaptól kiterjesztett fogyasztóvédelmi jogkörrel működik a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Ekkortól a szervezet minden, a hatásköre alá tartozó pénzügyi szolgáltatóval kapcsolatos, fogyasztóvédelmi panaszt kezel, ezzel egyidejűleg megnövekszik a kiszabható bírságok nagysága is.

A PSZÁF már korábban is foglalkozott lakossági panaszkezeléssel, a szeptember elsején életbelépő kormányrendelet pedig kiterjeszti fogyasztóvédelmi jogkörét. Ennek értelmében a szervezet három évre visszamenőleg vizsgálhatja a bejelentéseket. Megnövelték a kiszabható büntetés nagyságát is: a 100 millió forintnál nagyobb bevételű cégek esetében a bírság elérheti a 2 milliárd forintot, ha a jogsértés a fogyasztók széles körének okoz súlyos vagyoni hátrányt.

A Világgazdaság kérdésére a PSZÁF úgy tájékoztatott: bármilyen pénzügyi fogyasztóvédelmi üggyel kapcsolatban fogadják a panaszokat és ha az más hatóság jogkörébe tartozik, továbbítják az illetékes szervezetnek. Itt elsősorban a Gazdasági Versenyhivatal kerülhet szóba, amely továbbra is a piaci erőfölénnyel való visszaéléssel és a fogyasztók megtévesztésével kapcsolatos ügyeket vizsgálja. A PSZÁF véleménye szerint a két szervezet hatásköre közötti határvonal világos, az együttműködés pedig zavartalan. Bár a hatásköre bővül, a PSZÁF személyi állománya és költségvetése nem változik szeptember elsejével. A szervezet közlése szerint a kezdetektől működtetik az ügyfélszolgálatot, amely a mindenkor a beérkező megkeresésekhez igazított létszámmal és kapacitással látja el a feladatát. Mint mondták, fennakadás sohasem volt, amikor szükségesnek látszott, akkor a PSZÁF megerősítette ügyfélszolgálatát. A felügyelet szükség esetén belső átcsoportosítással oldja meg a plusz feladatokat. 

A PSZÁF személyesen, levélben, telefonon és e-mailben is fogadja a fogyasztói panaszokat. A konkrét ügyek kivizsgálásához az érintett neve és címe szükséges. Ugyanakkor az üggyel elsőként érdemes az érintett pénzügyi szolgáltatóhoz fordulni. Az érintett pénzügyi cég köteles a panasz beérkezésétől számított 15 napon belül írásban megküldeni a fogyasztónak álláspontját és a meghozott intézkedéseket. A panasz elutasítása esetén a cég közli, a székhelye szerint melyik illetékes békéltető testülethez fordulhat a fogyasztó.

Mint hogy a PSZÁF-nek nem feladata egyéni fogyasztói sérelmek orvoslása, sem a kártérítés kikényszerítése, érdemes a békéltető testület elé vinni az ügyet, ha a céggel nem sikerül dűlőre jutni. Ezek a gazdasági kamarák által működtetett független testületek ingyenes vitarendezési fórumot biztosítanak és ha a két fél nem tud megegyezni, döntést hoznak az ügyben. Az eljárás hátulütője, hogy a békéltető testület határozatai nem kötelező erejűek a cégekre nézve. De a testületek rendszeresen közzéteszik azon vállalatok neveit, amelyek nem vetették magukat alá határozatuknak, így a nyilvánosság erejének köszönhetően többnyire sikerrel zárulnak az ügyek. (VG Online)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.