Sziget Fesztivál: idén a szokásosnál is nagyobb külföldi kampány indul

Nem lazít a tavaly bevezetett válságkezelő intézkedéseken a Sziget Fesztivál szervezője: marad többek közt a szigorú költségvetés és a megerősített külföldi reklámkampány is – tudta meg a Világgazdaság Gerendai Károlytól, a Sziget Kft. ügyvezetőjétől.

A cég az idén főleg az új Stargarden fesztiváltól vár számottevő forgalombővülést.

„A 390 ezres látogatószámával és 150 millió forintos nyereségével a válság dacára üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, ez talán részben azoknak a válságkezelő intézkedéseknek is köszönhető, amelyeket megléptünk” – mondta lapunknak Gerendai Károly, utalva arra, hogy a múlt évben a költségcsökkentés jegyében színpadokat vontak össze, állami segítséget kértek, miközben megerősített külföldi reklámkampánnyal és speciális diákkedvezményekkel próbálták fenntartani a látogatottságukat.

A tavalyi siker ellenére az esemény fő szervezője az eddigi jelekből nehéz évre számít az idén. „Volt olyan szponzor, aki kiszállt, illetve sokan csökkentették a támogatásuk összegét, így új támogatókat kell szereznünk ahhoz, hogy elérjük a tavalyi szintet a szponzori pénzek tekintetében” – mondta Gerendai, hozzátéve, több céggel tárgyalnak erről. Emellett szerinte a nézőszámban is előfordulhat az idén némi visszaesés. „Mindezek miatt gyakorlatilag kőbe véstük a Sziget költségvetését, amely nem haladhatja meg a tavalyi 2,65 milliárd forintot, csak egyetlen esetben, ha olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre” – mondta.

A jegyárakat is tovább emelik az idén, 10 ezer helyett 12 ezer forint lesz a napijegy, ezzel a nézőszám esetleges visszaeséséből származó bevételkiesést kompenzálják. A Sziget teljes költségvetésének 75-80 százalékát a jegyárbevétel teszi ki, a vendéglátásból származó bevételek évek óta 5-6 százalékon állnak, a maradék pedig a szponzoroktól jön.

Az idén még nagyobb hangsúlyt helyeznek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra körülbelül 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködésekkel a nemzetközi kampány értéke meghaladhatja az egymilliót. „A magyar piacban már nincs sok tartalék a Sziget szempontjából, a külföldi vendégek terén azonban még nagy a növekedési potenciál. Emellett az ő heti költésük jóval magasabb a hazai vendégekénél” – magyarázta. Ez a hozzáállás érthető is, hiszen a rendezvény helyszínének befogadóképessége korlátozott, a maximális létszám elérése után csak úgy lehet növelni a bevételeket, ha nő az egy főre eső költés.

„Ennek ellenére az idén is folytatjuk a tavaly bevezetett diákkedvezményt, illetve megmarad az elővételes akció és a »hazamenős« bérletkonstrukció is, hogy ne szoruljanak ki a magyarok a rendezvényről” – tette hozzá Gerendai Károly.

Igazán nagy bevételnövekedést az idén azonban nem a Sziget Fesztiváltól, hanem egy új rendezvénytől, a júniusban megrendezendő Stargardentől vár a Sziget Kft. A június elején megrendezendő eseményen az elmúlt évtizedek legendás nemzetközi sztárjai és hazai zenekarai lépnek fel, a zenei programok mellett bor-, pálinka- és gasztronómiai fesztivál is várja az érdeklődőket. „Az eseménnyel egy kiaknázatlan piaci szegmenst, a legfizetőképesebb, 40-50 éves korosztályt célozzuk meg, eddig ugyanis egyáltalán nem volt kifejezetten a számukra kitalált fesztivál” – mondta Gerendai. A szervező elmondása szerint a kétnapos esemény 30 ezres látogatószámnál válik nullszaldóssá, de reményeik szerint a vendégek száma a 40 ezret is elérheti.

Gerendai Károly a Világgazdaságnak elmondta: a soproni Volt és a zamárdi BalatonSound esetében az idén nem lesznek jelentősebb változtatások az előző évhez képest, hiszen a rendezvények jól működtek, így valószínűleg csak finomhangolásokra lesz szükség. A 2009-es szezonban egyébként a Sziget Kft. rendezvényei összesen 400 millió forint körüli eredményt termeltek. (Világgazdaság)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.