Szingapúrban szerepelnek a Visegrádi Négyek

Október 23. és 25. között zajlik az Internationale Tourismus Börse (ITB) ázsiai társrendezvénye, a szingapúri ITB Asia. A „Visegrádi Együttműködés” országainak nemzeti turizmusmarketing szervezetei 2008 óta vesznek részt az ázsiai térség legjelentősebb turisztikai szakvásárán.

A világon regisztrált nemzetközi turistaérkezések számának dinamikus növekedése nagymértékben köszönhető az úgynevezett távoli, feltörekvő küldőpiacoknak, melyek hatalmas potenciált jelentenek Magyarország számára is. Ezek közé tartoznak az ázsiai küldőpiacok is. Az innen érkező vendégeknek több mint 700 ezer vendégéjszakát köszönhetnek éves szinten a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek, ami nagyságrendileg az észak- és dél-amerikai piacokról összességbében érkező vendégforgalomnak felel meg – mondta el Horváth Gergely az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató helyettese.

A szakember hozzátette: a hazánkba irányuló külföldi vendégforgalomnak kb. 15%-át adják a távoli, tengerentúli küldőpiacok. Az erősödő ázsiai gazdaságok utazói egyre nagyobb számban utaznak Európába, ezért stratégiai cél, hogy Magyarország is szerepeljen az úti céljaik között. Az ázsiából Magyarországra érkező és hazánk kereskedelmi szálláshelyein megszálló vendégek száma több mint 12%-kal növekedett 2012-ben az előző évhez képest.

A növekedés idén is folytatódott: a KSH előzetes adatai szerint, kereskedelmi szálláshelyeinken több mint 21%-kal nőtt az ázsiából származó vendégéjszakák száma 2013 első 8 hónapjában, az előző év azonos időszakához képest. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy minél több utazásszervezővel létesítsen üzleti kapcsolatot és elérje, hogy Magyarországot vegyék fel kínálatukba.

Horváth Gergely személyesen is részt vett az ITB-Asia vásáron, ahol tárgyalt a NATAS (Szingapúri Utazási Irodák Szövetsége) képviselőivel, valamint egyeztetést folytatott a V4 országok Szingapúrban tartózkodó vezetőivel is.

Az ázsiai utazók szemében egy európai utazás a társadalmi státuszuk növelését is jelenti, fontos további motiváció a kulturális, történelmi és épített örökség megismerése, valamint a vásárlás. Általában tíz napot töltenek egy-egy út alkalmával Európában, és több országot látogatnak végig. Ezt szem előtt tartva a V4-országok közösen népszerűsítik a közép-kelet-európai utakat 63 m2-es standjukon Szingapúrban. A V4-országok „európai kvartett” néven futó turisztikai együttműködését szabályozó marketingterv alapján az ázsiai megjelenést ezúttal a szlovák partnerek építették és üzemeltették. A bemutatkozásban rejlő lehetőségeket a cseh és a magyar résztvevők ismerték fel elsőként: a turisztikai marketingszervezetek mellett hazánkat és Csehországot is hat-hat turisztikai vállalkozás is képviselte a közös standon.

A kiállításra érkező szakmai látogatók a magyar szolgáltatókkal előre ütemezett tárgyalásokat bonyolítottak le a vásár három napja alatt.

A kiállítás ideje alatt a partnerországi megjelenés mellett koncentrált a magyar megjelenés is: A szingapúri magyar nagykövetség többek között az ITB Asia miatt időzítette gazdasági rendezvényét október közepére, így a turizmusban érdekelt vállalkozások is részt tudtak venni az október 22-én lebonyolított „Focus on Hungary” elnevezésű üzletember találkozón. A Hilton Singapore Hotelben lebonyolított egész napos eseményre a magyar gazdasági élet több szektorának képviselői utaztak ki, és bonyolítottak le tárgyalásokat a közel 100 regisztrált szingapúri cég képviselőivel. A turizmus szakma képviselői is részt vettek az október 23-án megtartott ünnepi fogadáson, ahol a Magyar Turizmus Zrt. által meghívott hazai szakács és cukrászmester gondoskodott a magyar konyha étel- és cukrászati különlegességeit felvonultató választék eredeti ízvilágáról.

A kiállítás ideje alatt magyar gasztronómiai napokat is rendeznek az üzletember-találkozónak és a fogadásnak is helyt adó Hilton Singapore Hotelben. Az október 24-25-én zajló „Taste of Hungary” sorozat keretében a magyar szakácsművészet mesterei, valamint a Csányi Pincészet és a Tokaj Kereskedőház borai kápráztatják el a szingapúri érdeklődőket.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.