Szlovéniában járt a Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság

Hazánk turisztikai marketingjét a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) képviselte a Ljubljanában január 21-24. között megrendezett turisztikai vásáron.

A Turizem in prosti cas (TIP), Turizmus és Szabadidő elnevezésű, legnagyobb szlovéniai turisztikai vásáron 13 ország – köztük hazánk – 150 kiállítója vett részt. Magyarország Tunézia és Görögország mellett először vett részt a vásáron.

Jóllehet, Szlovénia kis piac – tájékoztatta a Napi Turizmust Hegyi Zsuzsanna az RMI igazgatója –, ahol az MT Zrt. nem rendelkezik önálló képviselettel, de a Pécs2010 kulturális fővárosi programsorozat miatt két okból is kiemelten fontossá vált a Dél-Dunántúl számára. „Egyrészt mert közeli küldő terület, másrészt mert a szlovén piac ismerten fogékony a kulturális turizmusra, tehát a Pécs2010 fantasztikus programsorozatát, és Pécs kulturális turisztikai attrakcióit meglátásunk szerint eredményesen tudnánk piacra segíteni. Fontos, hogy a szlovének nem csak igényesek, de életszínvonaluk lehetővé teszi számukra, hogy utazzanak, és kulturális szolgáltatásokra, minőségi szálláshelyekre, gasztronómiára és borra költsenek” – mondta el az igazgató.

A vásáron tapasztaltak szerint – teszi hozzá Hegyi – Pécs ismertsége igen szerény, de a prezentációt követően, különösen az Európa Kulturális Fővárosa témaév és fesztiváljai, programjai ismeretében egyértelmű érdeklődés mutatkozott.

A tervek szerint az RMI a közeljövőben szlovén nagyközönségi médiumok újságíróit látja vendégül, akik hazatérve PR cikkekben beszámolva igyekeznek kedvet csinálni a pécsi illetve dél-dunántúli élményeik alapján.

A Dél-Dunántúli RMI azonban a többi déli szomszédunkat sem hagyja figyelmen kívül: „Szomszédjaink, a szlovénok, a horvátok, és a szerbek nem csak mint piac, hanem mint kulturális közösségünk is, a Pécs2010 kapcsán intenzíven épül. Ez különösen jelentős abból a szempontból, hogy Pécs, mint Európa Kulturális Fővárosa már pályázati koncepciójában is, mint a Déli Kulturális Övezet központja definiálta magát” – fejtette ki Hegyi.

A horvát és szerb turisták megnyerésére az RMI további, térségbeli vásárokon vesz részt. Jóllehet a vásárokon történő részvételt – mondta el Hegyi Zsuzsanna – a válság miatti utolsó pillanatban hozott utazói döntések, illetve a Pécs2010 rendezvényeinek csak az utóbbi időben nyilvánosságra került programjai következtében 2010-re tartogatta az RMI.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.