Születésnap Szent Iván éjszakáján

25 éves jubileumát ünnepelte a bükfürdői Danubius Health Spa Resort Bük, a Danubius Hotels Group egyetlen, svéd hitelkonstukcióban épült négycsillagos szállodája.

A 25 éves jubileumra közel 300-an fogadták el a szálloda meghívását, vendégek, partnerek, városi és megyei elöljáróságok, munkatársak körében ünnepelte a ház a nevezetes évfordulót. 

A pénteki nap minden történése nosztalgikus ráhangolódás volt a szombati gála programra. A szálloda történetét archív fotókkal és cikkekkel felidéző kiállítás megnyitását, a kedvenc magyaros vacsoraest megunhatatlan fogásait Hacki Tamás füttykoncertje követte a lobbyban, majd vidám hangulatú jubileumi kvíz és Füzi Gábor zongoraestje zárta a napot.

A „hivatalos” jubileumi ünnepség a lehető leglazábban, szinkronúszó lányok látványos bemutatójával indult a kerti medencében. Az akkor még nyárias, de baljós jelekkel felhősre-hűvösre fordult időjárás azonban gyorsan keresztül húzta a nagyszabású kerti party lehetőségét, így a szálloda összes földszinti terme öltözött villámgyorsan ünneplőbe. A program szemet gyönyörködtető divatbemutatóval folytatódott, a Navona cég kollekciójából.

A vendégekkel csordultig megtelt lobbyban az ünnepet méltató gondolatokkal, beszédekkel kezdődött el a jubileum protokoll része. Először Semperger Judit, központi marketingigazgató  lépett a mikrofonhoz, és kifejezte az egész management jókívánságait a „sikeresen lediplomázott” 25 éves szállodának, majd Katz Péter, a szálloda igazgatója avatta be a vendégeket ünnepi gondolataiba. A bükfürdői típusú találkozásokról beszélt, amelyekre –szerencsére – mindig van ürügy… és milyen jó, hogy ezek az ürügyek folyamatos kihívást jelentenek a szálloda munkatársainak. A kedves hagyomány, hogy a munkatársak felé intézett köszönő szavakat a vezetők személyes bemutatása követi, ezúttal sem maradt el. És a nem várt fordulat sem, hiszen szinte meg sem várva, hogy Katz Péter befejezze mondandóját, törzsvendégek léptek a mikrofonhoz és hatalmas ováció közepette Oscar díjat adtak át részére. Igazi Oscar szobrocskát, ékes bizonyítékaként a törzsvendégek kötődésének kedvenc szállodájukhoz.

Kovács Ferenc, a megyei önkormányzat elnöke folytatta ezután a méltatást, kitüntető emléklappal érkezett, amely a DHSR Bük érdemeit dicséri a megye vendéglátása területén elért eredményeiért. Hasonló kedves kitüntetés érkezett a KTE –től is a jubiláló szálloda részére, köszönetképpen a rendszeresen és magas színvonalon lebonyolított rendezvényekért.

A gálavacsorát követően a hatalmas szülinapi torta bevonulását többszáz vendég közös éneke kísérte, akik utolsó attrakcióként kívánságlámpásokat engedtek útjukra a sötét estében a kertben.

A szálloda sikeres negyedszázadot tud maga mögött. Az 1986. áprilisi nyitása óta, az eltelt 25 év alatt több, mint 400.000 vendéget fogadott, akik mára közel 2.300.000 vendégéjszakát töltöttek el a szolgáltatási palettáját évről évre bővítő hotelben. Elismerésre méltó foglaltsági mutatókat produkált 1986 – 2011- között: kihasználtsága az elmúlt 25 év átlagában 70,7%. A kiemelkedő foglaltság 5,4 nap átlag tartózkodással párosul. Belföldi népszerű- ségét a számok egyértelműen bizonyítják – magyar vendégek aránya napjainkban eléri a 64 %-ot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.