Szuvenírbe oltott dizájn

Míg korábban ügynökségi képviselőként, ma saját cége ügyvezetőjeként jár üzleti tárgyalásokra Juhász-Váczi Heni, aki a Folqa szuvenírcsaláddal a dizájntermékek speciális szegmensébe lépett be. Nem fél a piacra lépő feltörekvő dizájnerek termékeitől, sőt szerinte a jó hazai dizájnmárkáknak erősíteniük kellene egymást.  

A Folqa mitől más, mint a hagyományos magyar szuvenírtermékek?

A magyar piacon szép dizájntárgyak és csú­nya szuvenírek vannak. Mi az előbbire építve hoztunk létre egy új szuvenírcsaládot, amely korábban nem létezett.

A Folqa termékcsaládban is meghatározó­ak a jellegzetes magyaros motívumok és karakterek, a népi gúnya, a csikós, gulyás pusztai figurák. Mennyiben képvisel többet a Folqa ezeknél a sztereotípiáknál?

Akármennyire is szeretnénk elszakadni et­től, nem tehetjük meg. Elsősorban a külföldi vásárlók érdeklődése mutatja, hogy a klas�­szikus kollekcióra szükség van. Nyilván itt is megvannak a jellegzetes népi elemek, de mindez korszerű anyagon, műgyantán jelenik meg. Minden figurát felruháztunk egy-egy jellegzetes tulajdonsággal. A betyár például az igazságos. Emellett tartozik hozzájuk egy kétnyelvű füzet, amely szórakoztatóan mutat­ja be az adott figurát, illetve a mesterségét.

A legújabb Folqa babák viszont kortárs karaktereket is behoznak a kollekcióba.

Igen már elkezdtünk nyitni a Folqával, az új kollekció az urban style-t testesíti meg, a figu­rák fejére fullcap baseballsapka került, illetve dizájnjukban budapesti nevezetességeket je­lenítenek meg. Ezek a figurák már Budapest­ről regélnek, olyan jellegzetességekkel, mint például a Combino. Az új sorozattal inkább a nagyvárosi fiatalokat célozzuk meg. Nem ritka azonban, hogy egyedi megrendelőink saját arculati elemeiket, egy épület homlokza­tát vagy szolgáltatásuk valamilyen jellemzőjét kérik a hagyományos minták mellé.

El tudja képzelni, hogy a Folqa akár az or­szágimázshoz is hozzájárulhat a jövőben?

Nagyon szeretném, hogy így legyen. Ami sajnos egyelőre akadálya lehet, hogy a Váci utca még mindig tele van átlagos és zsúfolt szuvenírboltokkal, én pedig nem szeretném a Folqát ilyen környezetbe helyezni. Szeren­csére ezzel szemben látok egy új trendet is. Amikor elkezdtük a vállalkozást, alig néhány stílusos szuvenírüzlet létezett itthon, mára vi­szont egyre több minőségi szuvenírbolt nyílik. Ezzel párhuzamosan egyre több profi fórum és szervezet karolja fel a hazai dizájnereket, például a Design Terminál is egyre több le­hetőséget biztosít a feltörekvő tehetségek támogatására.

A magyar dizájnélet élénkülése akár azt is jelentheti, hogy a Folqa nehezebben fog érvényesülni a jövőben?

Minél több jópofa és minőségi termék ke­rül forgalomba, annál szélesebb lesz a piac, annál inkább nő az érdeklődés a minőségi dizájnszuvenírek iránt, és ez a Folqának is jó. Inkább arra kell fókuszálni, hogy erősíteni tudják egymást ezek a brandek, mert szerin­tem erre lenne szükség. Emellett persze mi is folyton megújulunk, újabb és újabb termé­kekkel jövünk ki a figurák mellett.

Ennek mintájára terveznek együttműkö­dést más dizájnmárkákkal?

Volt már rá példa. A német Stamps óragyár­tó magyar forgalmazója megkeresett, hogy készítsünk nekik grafikát, így tavaly négy kü­lönböző „Stamps by Folqa” órával jöttünk ki. Ehhez kapcsolódik egy másik fontos együtt­működés egy szlovákiai magyar házaspárral, amely nyáron keresett meg minket azzal, hogy Szlovákiában forgalmaznák a Folqát. A megegyezéssel a termékcsalád belépett a szlovák piacra is, a helyi kultúrára szabott kollekcióval. Lesz mézeskalács-készítő, dró­tos tót meg Jánosik, a helyi betyár, természe­tesen minden figura, illetve kártya szlovák dizájnnal és nyelven jelenik meg.

A héten indult az Őrzők alapítvány Vedd a szárnyaid alá akciója, amelynek ön az egyik arca. Erről a kezdeményezésről mit lehet tudni?

Minden évben felajánlunk Folqa babákat jóté­konysági célra. Néhány éve a Design Terminál Karácsony Terminál eseményén ismerkedtünk meg az Őrzők alapítvánnyal, amellyel azóta is kapcsolatban állunk. Tavaly jelentettük meg a Folqa kollekció juhászfiguráját, amelyhez jótékonysági akció kapcsolódik. Minden juhász megvásárlásával a vételárból száz forinttal támogatjuk a Tűzoltó utcai Gyermekkórház­ban gyógyulókat és gyógyítókat, erről a figura dobozán egy kártya tájékoztatja is a vásárló­kat. Emellett az év folyamán más akciókkal is támogatjuk az Őrzőket. A kezdeményezéssel azt is szeretnénk demonstrálni, hogy ha mi nulláról induló, kezdő kkv-ként megtehetjük, hogy adakozunk, más cég is képes erre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.