Tagadták bűnösségüket az emberrablással vádolt vendéglátósok

Tagadta bűnösségét a Fővárosi Törvényszéken kedden megkezdődött büntetőperben az a két vendéglátós, akit az ügyészség azzal vádol, hogy egy éjszakai bárban emberrablást követett el a számlájukat sokalló holland turisták sérelmére.

A vád szerint a két sértett fél óra és fejenként egy pohár Martini után több mint félmillió forintos számlát kapott a belvárosi szórakozóhelyen, és nem távozhatott, amíg nem fizetett. 2009 őszén a hajnali órákban tértek be a turisták az éjszakai bárba, és rendeltek maguknak egy italt, mire táncoslányok csatlakoztak hozzájuk, "privát táncot" adtak elő, amelyért a vendégek nyomban fizettek. Majd fél óra alatt a hölgyek a "ház ajándékaként" tequilát itattak a vendégekkel, és több üveg bort, illetve egy-egy pohár konyakot is kikértek.

Amikor a turisták a számla felől érdeklődtek, kiderült, hogy azon 568 ezer forint áll. Ezt sokallták a vendégek két pohár Martiniért, és összeszólalkoztak a szórakozóhely ügyvezetőjével, illetve egyik felszolgálójával. Az ügyvezető a vád szerint arcul ütötte az egyik hollandot, majd a felszolgálóval együtt fenyegették őket, és csak akkor engedték el, mikor az egyik vendég kártyájáról felvett 150 ezer forintot megkapták.

A vita hevében a felszolgáló azzal fenyegette az egyik turistát, hogy eltöri a lábát, az ügyvezető pedig többek között azzal ösztökélte fizetésre a vendéget, hogy ellenkező esetben "agyonveri".

A keddi tárgyaláson a két vádlott nem kívánt vallomást tenni, de felolvasott korábbi nyomozati vallomásukban tagadták a terhükre rótt cselekményt, álláspontjuk szerint a hollandok akartak fizetés nélkül távozni azzal, hogy most nincs náluk elég pénz, de majd valamikor visszajönnek.

Az ügyvezető szerint legfeljebb az lehetett a bűnük, hogy túl magas árakkal dolgoztak, ám vádlott-társa korábban a hatóságoknak elmondta: a szórakozóhely több pontján idegen nyelvű táblák figyelmeztették a vendégeket, hogy mindent ki kell fizetni, amit rendeltek, az árak osztályon felüliek, és bankkártyát nem fogadnak el. A vádlottak tagadták, hogy bárkit bántalmaztak volna, egyikük szerint az utóbbi időben egyes külföldi internetes fórumokon már úgy reklámozzák Magyarországot, hogy itt úgysem kell fizetni a szórakozóhelyeken, ha pedig vitás helyzet alakul ki, elég, ha a külföldi turista hívja a rendőrséget, az úgyis neki fog igazat adni.

Az ügyvezető korábban kétszer is volt büntetve, egyszer csalás miatt 11 hónap letöltendő, egyszer pedig önbíráskodás miatt 11 hónap, két évre felfüggesztett szabadságvesztésre.

A vádlottak keddi meghallgatásán kiderült, hogy jelenleg Ausztriában szezonális jellegű vendéglátó-ipari munkát végeznek havi 800 euróért. A vádban szereplő emberrablásért a törvény szerint nyolc év is kiszabható; a két férfi korábban, a nyomozás során hónapokat töltött előzetes letartóztatásban. Az emberrablással vádolt vendéglátósok büntetőpere májusban tanúk, köztük a holland turisták és a táncoslányok meghallgatásával folytatódik a Fővárosi Törvényszéken.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.