Mint arról korábban hírt adtunk, a Magyar Turizmus Zrt. – a 2011. évi „Új vizeken” c. marketingtervében meghatározottak szerint – hazánkat „családi körben” is népszerűsíti, amelynek jegyében a társaság a július-szeptemberi időszakban három tanulmányutat szervez Magyarország mint a családok számára élményeket kínáló úti cél bemutatására.
A mostani út során a lengyel, ukrán, szlovák, cseh és német családok ötnapos, élménydús programjában szerepel többek között csónakázás, riksázás, jachtozás, margitszigeti bringó hintózás és Budapest csodálatos nevezetességeinek – pl. Hősök tere, Vigadó tér, Várnegyed, Bazilika – felkeresése. Mivel a tanulmányúttal egy időben zajlik a 19. Sziget Fesztivál, a szakemberek a multikulturális rendezvény „családi oldalát” is átélhetik. Programjuk részeként továbbá elsajátíthatják például a mézeskalács-készítés fortélyait a szentendrei Skanzenben, felkeresik a Fővárosi Állat- és Növénykertet, ahol örökbe fogadnak egy állatot, valamint a Vasúttörténeti Parkban többek között kisvasutazás és mozdonyvezetés vár rájuk. A felejthetetlen élményeknek azonban mindezzel még mindig nincs vége: a csoport az elutazás előtt, augusztus 16-án, az etyeki Korda Sándor Filmstúdióban is készíthet felvételeket a családi albumba, valamint a résztvevők próbára tehetik bátorságukat a Csillebérci Kalandparkban, a változatos programok után pedig libegőzés során pihenhetik ki a fáradalmakat.
A tanulmányút nyomán, Magyarország családi turisztikai kínálatáról várhatóan beszámol majd az egyik legismertebb lengyel női pletykalap, a 900.000 példányban megjelenő, a Zycie na goraco, az ukrán Nataly (470.000 példányszám) és Lisa magazin (180.000 példányszám), valamint a100.000 példányszámban megjelenő cseh Překvapení hetilap is.