Bár a szakmai vezetés elkötelezett a TDM-rendszer bevezetése mellett, az sem egyértelmű még, hogy konkrétan milyen szerep vár a regionális marketingigazgatóságokra a háromszintű rendszerben. További konkrét kérdések is felmerülnek a TDM-ekkel kapcsolatban, melyek mielőbbi egyértelmű megválaszolását igényelné a szakma. Ezek közül gyűjtöttünk össze néhányat, a teljesség igénye nélkül:
- Biztos, hogy az ország minden régiójában ugyanúgy kell a szervezeti rendszert kialakítani? Nincsenek a régiók fejlettsége és szolgáltatói forrásháttere között eltérések?
- Az IT rendszer kialakítása miért nem a legégetőbb kérdés, mikor a turisztikai információszerzés ma már egyértelműen az interneten zajlik?
- A TDM IT = szállásfoglalási portál, vagy több annál?
- Miért nem nagyobb az összhang a turisztikai és a vidékfejlesztési (Leader) pályázatok között?
- Fontos-e határmenti pályázatok és a ROP pályázatok TDM összehangolása?
- Szükséges lenne-e az IFA egy részének címkézett visszajuttatása a TDM-szintek felé?
- Elegendő-e egy országosan kiterjedt TDM rendszer szervezeti fejlesztéséhez egyetlen országos TDM koordinátor?
- Mi lenne a feladata egy TDM érdekképviseleti „ernyő”szervezetnek, milyen szintek vegyenek ebben részt?
- A TDM fontosságának kommunikációja leginkább csak a szakma felé zajlott az utóbbi években, nem kellene nyitni egy tájékoztató kommunikációt az állampolgárok felé?
Írásunkat vitaanyagnak szántuk, kérdéseinkre várjuk véleményüket, reakcióikat a [email protected] email címre.