A The Famous Grouse Skócia és az Egyesült Királyság első számú whiskyje, amelyet több mint 100 országba exportálnak. Az italt 1896-ban hozták létre The Grouse Brand , azaz „A fajdos márka” néven, 1905-re azonban olyan népszerűségre tett szert, hogy megkapta a The Famous Grouse nevet. Most az egyik legkedveltebb blendelt italként, a The Famous Grouse egy különleges, egész világot megmozgató kampányba kezdett.
A The Famous Grouse Collaboration, azaz a Híres Együttműködés egy egyedi, tömegeket megmozdító kezdeményezés, amely egyetlen egyszerű kérdésre keresi a választ: „Te miről szeretnél híres lenni?”
A projekt eredménye egy korszakalkotó szobor lesz majd, amely a több mint 3000 válaszból áll össze. A legfrappánsabb válaszokat lézerrel alumíniumcsíkokba vágják – ezek a lemezek képezik majd a szobor alapját. Az alkotás átlépi a művészi és technológiai határok kereteit, ötvözve a fényt, a mozgást és a digitális összetevőket a fémes tulajdonságokkal.
A Famous Grouse „Légy része valami híresnek” (www.somethingfamous.com) felhívására több ezer válasz érkezett a világ minden részéről, így Magyarországról is, amelyek között vicces, meghökkentő és elszánt is akad. Az egyik válaszoló például ezt írta: „Salvador Daliéhoz hasonló kreativitásomról, vagy arról, hogy az első emberként körbeúszom a földet, esetleg arról, hogy kiderítem, miért is mosolyog Mona Lisa valójában”.
„Blendelt whiskyvel foglalkozunk, így hisszük, hogy sokat tudunk az együttműködésről, a különböző elemek, emberek és anyagok egyesítéséről, ezért tudunk ilyen egyedülálló terméket létrehozni. Ebből az elvből kiindulva olyan különleges dolgot akartunk kreálni, amely időálló hagyaték formájában kelti életre az emberek gondolatait és törekvéseit a hírnévvel kapcsolatban az egész világon. Az a célunk, hogy az együttműködés erejét hirdessük” – mondta el Asanka de Silva, a Famous Grouse munkatársa.
A csapat, amely a világ minden tájáról érkező válaszokat állítja össze egyetlen, formabontó szoborrá, több mint 34 mérnökből, kiváló művészekből és technológiai csapatokból áll. A projekt része a Marshmallow Laser Feast is, akik a Studio Roso-val és Ruiari Glynnel együtt tervezték a szobrot.
A www.somethingfamous.com oldalon a szobor egy virtuális reprezentációja is látható, amely tartalmazza az összes beérkezett választ.
Forrás: Élelmiszer Online